صدها هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه شدید در افغانستان

دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف ) اعلام کرد افغانستان از نگاه بحران غذایی در جایگاه سوم قرار دارد و در آن کشور صدها هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه شدید، به درمان فوری ضرورت دارند.

اخبار بین الملل-این سازمان در تازه‌ترین گزارش خود تاکید کرد که میزان کودکانی که در افغانستان از سوءتغذیه رنج می‌برند، در ۲۰۱۹ میلادی با ۲۵ درصد افزایش نسبت به یک سال پیش از آن، به ۲.۵ میلیون رسیده است که از آن جمله ۷۰۰ هزار تن به سوءتغذیه شدید دچار شده اند که به درمان فوری نیاز دارند.

یونیسف همچنین اعلام کرد برای محافظت از کودکان از بدترین تأثیرات کووید-۱۹، باید اکنون برای ادامه خدمات ضروری تغذیه‌ای برای کودکان آسیب‌پذیر در افغانستان اقدام صورت گیرد.

در گزارش شبکۀ جهانی علیه بحران غذایی، یمن در ردۀ اول، جمهوری دموکراتیک کنگو در جایگاه دوم و افغانستان در جایگاه سوم قرار گرفته است. ونزوئلا، اتیوپی، سودان جنوبی، سوریه، نیجریه و هایتی به ترتیب در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفته‌اند.

بر اساس اطلاعات یونیسف، در کشورهایی با درآمد متوسط، دو سوم کودکان از حداقل رژیم غذایی متنوع برخوردار نیستند که برای زنده ماندن، رشد و آموزش نیاز است.