آمریکا دست به دامن مصر شد

مصر روز سه شنبه یک هواپیمای مجهز به تجهیزات پزشکی را برای کمک به بیمارستان‌های آمریکا ، که با کمبود شدید مواجهه هستند، ارسال کرد.

اخبار بین الملل- هواپیمای نظامی سی-۱۳۰ مصر که در پایگاه نظامی اندروز در ایالت مریلند به زمین نشست، حامل تجهیزات پزشکی و تشخیصی از جمله تجهیزات آزمایشگاهی، لوله‌های ویژه جمع آوری نمونه، کیت‌ها و تجهیزات محافظ ماسک و کلاه جراحی بود. همچنین محموله کمک مصر به آمریکا شامل مواد ضدعفونی کننده بود.

سفارت مصر در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد در حالی که مصر خود از تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا مصون نبوده، اما حمایت آن از آمریکا در این روز‌های دشوار، نشان از قدردانی این کشور از همکاری ویژه آن و مشارکت خاص دو کشور و دوستی میان مردم آن‌ها دارد.

در پی همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، این کشور به شدت با کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی مواجه است.

پرستاران آمریکایی روز سه‌شنبه در مقابل کاخ سفید به ناتوانی ترامپ و دولتش در محافظت از کارکنان سلامت و بهداشت این کشور، بزرگترین اعتراض خود را رقم زدند. آن‌ها در اعتراض خود از دولت خواسته‌اند تا تولید وسایل بهداشت شخصی و مقابله با ویروس کرونا را در این همه‌گیری جهانی افزایش دهد. 

هفته گذشته اطلاعات مرکز کنترل پیشگیری از بیماری آمریکا در گزارشی اعلام کرد ۱۱% از افراد مبتلا به کرونا، کارکنان بهداشت و کادر درمانی هستند، یعنی از ۸۱۲ هزار نفر مبتلا به کرونا در آمریکا، حدود ۹۰ هزار نفر از آنان را پرستاران و کادر درمانی تشکیل می‌دهند.

آمریکا با فاصله بسیار زیاد در صدر کشورهای جهان از لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا قرار دارد. بر اساس جدیدترین آمار اعلام شده، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به رقم بی سابقه ۸۱۰ هزار تن رسیده است. از این میان تاکنون بیش از  ۴۴ هزار و ۵۰۰ بیمار جان خود را از دست داده اند.