خطرات رفع یکباره محدودیت های کرونایی

موسسه روبرت کخ آلمان با اعلام این که نمی توان در آینده نزدیک پایانی برای شیوع کرونا متصور شد، در مورد رفع یکباره محدودیت ها هشدار داد.

اخبار بین الملل-هر چند طی روزهای گذشته تعداد بیشتری از مغازه‌ها و کسب و کارها در آلمان کارشان را از سر گرفته اند، با این حال به گفته موسسه روبرت کخ این به معنای بازگشت به زندگی عادی و روزمره نیست.

علیرغم کمتر شدن مقررات و سهل‌تر شدن سخت‌گیری‌ها، این موسسه تاکید می‌کند که وضعیت همچنان جدی است و "ویروس کرونا هنوز نرفته است".

شبکه دویچه وله به نقل از معاون موسسه روبرت کخ گزارش داد: پایانی برای همه گیری کرونا متصور نیست و تعداد مبتلایان می‌تواند دوباره افزایش پیدا کند.

«لارس شاده» تاکید می کند، با اینکه در آلمان در مبارزه با پاندمی کرونا نتایج خوبی به دست آمده، اما وضعیت همچنان جدی است، از این رو رقم مبتلایان باید در سطحی باقی بماند که سیستم درمانی بتواند از پس آن برآید.

بر این اساس بهترین حالت ممکن این است که شیب منحنی مبتلایان همچنان پایین و تا حد ممکن مسطح بماند، چرا که اگر این شیب ناگهان رو به بالا برود، سیستم درمانی خیلی سریع ناتوان شده و کارایی‌اش را از دست می‌دهد و در نتیجه دیگر نمی‌توان به بهترین وجه از بیماران پرستاری و مراقبت کرد.

به گفته جانشین رییس موسسه کخ، پیامدهای منفی چنین روندی دیگر تنها محدود به پزشکان و بیماران کووید ۱۹ نخواهد بود، بلکه در مقیاسی بزرگ همه آلمان را متاثر خواهد کرد و در نتیجه همه تلاش‌ها در حال حاضر بر این متمرکز است که جلوی وقوع چنین سناریویی گرفته شود.

وی از مردم آلمان خواسته تا توصیه‌ها را جدی گرفته و دنبال کنند، تا حد ممکن در خانه بمانند، فاصله یک و نیم متری را حفظ کنند، دست‌هایشان را مرتب بشویند، موقع عطسه و سرفه با آرنج جلوی دهانشان را بگیرند و در اماکن عمومی و مغازه‌ها از ماسک استفاده کنند.

شاده در عین حال تاکید می‌کند که زدن ماسک به تنهایی به معنای ایمنی در برابر ویروس نیست، به خصوص برای کسانی که ناقل ویروس هستند و بیش از هرچیز از این جلوگیری می‌کند که فرد آلوده، ویروس را به دیگران منتقل کند.

آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در آلمان بیش از ۱۴۷ هزار نفر و رقم فوت شدگان ۴۸۶۲ نفر است