کرونا بیشتر از آنچه تصور می‌کردیم ماندنی شد

رئیس بزرگترین بانک روسیه در مورد پیامدهای ادامه بحران کرونا بر اقتصاد این کشور هشدار داد و اعلام کرد: اگر واکسنی برای این بیماری ساخته نشود، مردم روسیه باید خود را آماده مواجهه با شرایط وخیم و دشوار برای یک مدت طولانی کنند.

اخبار بین الملل-«گرمان گرف» رئیس اسبربانک در مصاحبه با کانال تلویزیونی «اسبربانک ت.و» با اشاره به این که ارزیابی وی در مورد وضعیت تغییر کرده است یا خیر؟، اضافه کرد: پیشتر گمان می‌کردم با یک سقوط و صعود سریع مواجه خواهیم شد اما امروز با وضعیت متفاوتی روبرو هستیم چرا که بحران کنونی طولانی مدت است و در واقع هیچکس نمی‌داند بحران چه زمانی پایان خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دوره این بحران بستگی به سرعت تولید واکسن موثر علیه کرونا دارد، اظهار داشت: گمان می‌کنیم که اوج شیوع کرونا در روسیه بین ۵ تا ۱۰ ماه می (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت ماه) است اما در واقع باید بگویم وضعیت بحرانی در روسیه طولانی مدت خواهد بود و به احتمال ۵۰ درصد تا سال ۲۰۲۱ درگیر مقابله با این ویروس خواهیم بود.

بر اساس ارزیابی مرکز طراحی‌های راهبردی روسیه، تولید ناخالص ملی این کشور در سال ۲۰۲۰ بین ۱.۱۸ تا ۵.۶ درصد کاهش خواهد یافت. 

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۰ حدود ۵.۵ درصد کوچکتر خواهد شد.

شیوع کرونا در روسیه همانند سایر کشورهای جهان برای دولت این کشور مشکل آفرین شده است و به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، این کشور از ۱۱ فروردین به مدت یک ماه به تعطیلات رفته است.