برادر سناتور وارن بر اثر کرونا جان باخت

سناتور الیزابت وارن، نماینده ایالت ماساچوست، اعلام کرد بردار بزرگ‌تر او بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ جان خود را از دست داده است.

اخبار بین الملل-  سناتور وارن روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دان رید، برادر بزرگتر من عصر روز سه‌شنبه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. او در ۱۹ سالگی به نیروی هوایی ملحق شد و فعالیت خود را در ارتش سپری کرد. از جمله ۵ سال و نیم در جنگ ویتنام حضور داشت.

وارن در این بیانیه از پرستاران و کادر درمانی که از بردار او مراقبت کرده‌اند، قدردانی کرد. مرگ برادر ۸۶ ساله سناتور آمریکایی سه هفته پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای او رخ داد. او در ابتدا با علائم شبه آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شد، اما سپس مشخص شد که به بیماری کرونا مبتلا شده است. او چندین سال نیز درگیر مبارزه با بیماری سرطان بود.

ویروس کرونا در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا شیوع یافته و دولت برای مقابله با شیوع بیشتر آن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را اجرا کرده که این امر سبب شده است ۹۰ درصد مردم این کشور در خانه بمانند و به این ترتیب فعالیت‌های اقتصادی در این کشور ناگهان متوقف شده است.

در حال حاضر آمریکا بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. براساس آخرین آمار آمریکا با بیش از ۸۴۹ هزار مبتلا به ویروس کرونا و ۴۷ هزار مرگ‌ومیر در صدر کشور‌های جهان قرار دارد.