خیال شیطانی اسرائیل/الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی

نیکلای ملادنوف، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه، درباره الحاق مناطقی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی هشدار داد و گفت چنین اقدامی به مثابه یک ضربه ویرانگر بر پیکره راه حل مبتنی بر تأسیس کشور مستقل فلسطینی خواهد بود.

اخبار بین الملل-نیکلای ملادنوف در جلسه شورای امنیت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد، اظهار داشت بیماری کرونا باعث همکاری در نبرد مشترک با ویروس در سراسر جهان شده است، ولی رویارویی و نبرد در برخی مناطق ادامه دارد.

نیکلای ملادنوف اعلام کرد: «چشم انداز خطرناک الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری توسط اسرائیل یک تهدید فزاینده است. در صورتی که چنین تصمیمی عملی شود، در واقع یک نقض آشکار حقوق بین الملل بوده و ضربه‌ای ویرانگر به راه حل تأسیس دو کشور خواهد بود. این اقدام همچنین راه را برای تمدید مذاکرات خواهد بست و تلاش‌های صورت گرفته برای نیل به صلح در منطقه را عقیم خواهد گذاشت.»

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اقدامی است که اسرائیل باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و واشنگتن دیدگاه‌های خود را در اختیار تل‌آویو قرار خواهد داد.

پیش‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۲۰۱۹ از طرح ویژه خود برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی سخن گفته بود و در ماه دسامبر تأکید کرد که قصد دارد تأیید حاکمیت رژیم صهیونیستی بر غور اردن را به دست آورد.