قرنطینه جان ۶۰ هزار فرانسوی را نجات داده است

وزیر بهداشت فرانسه که کشورش تاکنون با نزدیک به ۱۶۰ هزار مبتلا و بیش از ۲۲ هزار و ۲۰۰ فوتی، سومین جایگاه را در اروپا دارد گفته، قرنطینه عمومی در این کشور جان ۶۰ هزار فرانسوی را از مرگ نجات داده است.

اخبار بین الملل-«اولیویه وران» می‌گوید دولت فرانسه براساس مطالعات انجام شده توسط تحلیلگران دانشکده بهداشت عمومی فرانسه به این نتیجه رسیده که اقدام‌های پیشگیرانه بویژه قرنطینه در یک ماه اخیر، مانع از مرگ ۶۰ هزار نفر در این کشور شده و آنها با این تحلیل موافق‌اند.

براساس نتایج این مطالعه، بدون اقدام‌های پیشگیرانه تا ۲۰آوریل(۴ اردیبهشت)، به بیش از ۱۰۰ هزار تخت آی.سی.یو در فرانسه نیاز می‌بود. این در حالی است که ظرفیت بیمارستان‌ها که برای مقابله با کرونا ۲ برابر نیز شده بود فقط ۱۰هزار تخت آی.سی.یو است.

وزیر بهداشت فرانسه تاکید کرد، تجزیه و تحلیل دانشکده بهداشت عمومی فرانسه نیاز به قرنطینه و موفقیت آن در مهار کرونا را که باید برای چند هفته دیگر نیز حفظ شود، نشان می‌دهد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در فرانسه تاکنون ۱۵۹ هزار و ۸۲۸ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. با ثبت ۳۸۹ نفر دیگر، ۲۲ هزار و ۲۴۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند و در عین حال تعداد افراد بهبود یافته از بیماری نیز به ۴۳ هزار و ۴۹۳ نفر رسیده است.

قرنطینه که از ۱۷ مارس(۲۷ اسفند ۹۸) در فرانسه آغاز شده تا ۱۱ می(۲۲ اردیبهشت) ادامه دارد.

نتایج این مطالعه در حالی منتشر شده که نظرسنجی هفته گذشته موسسه فرانسوی «هریس انترکتیو» نشان می‌دهد، ۵۷ درصد مردم این کشور بر این باورند دولت امانوئل مکرون از زمان آغاز بحران همه‌گیری کرونا، اقدام‌های کافی برای مقابله با آن را انجام نداده است.