ارتش آمریکا به کویت، عراق و افغانستان نیرو اعزام می‌کند

​ارتش آمریکا اعلام کرد که قصد دارد تابستان پیش رو در چهارچوب جایگزینی یگان‌های نظامی خود در عراق و افغانستان نیرو‌های جدیدی به این دو کشور اعزام کند.

اخبار بین الملل-پایگاه آمریکایی «استارز اند استرایپس» که تمرکزش روی اخبار مرتبط با ارتش و پرسنل نظامی این کشور است، در گزارشی اعلام کرد مدت ماموریت نظامیان اعزامی آمریکا به منطقه غرب آسیا بین ۶ تا ۱۳ ماه است.

ارتش آمریکا تیپ دوم رزمی لشکر هوابرد هشتاد و دوم مستقر در پایگاه «فورت براگ» کارولینای شمالی را در ابتدای تابستان به عراق اعزام می‌کند.

همچنین قرار است که تیپ چهارم نیرو‌های امنیتی کمکی مستقر در پایگاه «فورت کارسون» ایالت کلرادو به افغانستان اعزام و جایگزین تیپ سوم نیرو‌های امنیتی کمکی آمریکا شود.

به نوشته این پایگاه، تیپ دوم رزمی مستقر در پایگاه «فورت بلیس» ایالت تگزاس در چارچوب «آمادگی نیرو‌ها برای منطقه گسترده‌تر خاورمیانه»، طبق برنامه قبلی و معمول ارتش آمریکا، به کویت اعرام خواهد شد.

این جایگزینی‌ها زمانی اعلام می‌شود که وزارت دفاع آمریکا پیش از این تمامی مانور‌ها را لغو و جابه جایی نیرو‌های نظامی را به منظور مبارزه با انتشار ویروس کرونا به تعویق انداخته بود.