تحریم های علیه قطر باید رفع شود

علیاء احمد بن سیف آل ثانی نماینده دائم قطر در سازمان ملل خواستار پایان تحریم کشورش از سوی چهار کشور عربی(عربستان، امارات، بحرین و مصر) شد.

اخبار بین الملل-وی افزود: تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه قطر باید پایان داده شود. اقدام این کشورها در بستن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای قطر نقض قانون بین الملل است. نیات بد در ورای اقدامات تحریک کننده و گمراه کننده علیه قطر است.

نماینده دائم قطر در سازمان ملل بیان کرد: بحرانی که کشورهای تحریم کننده قطر ایجاد کرده اند، سبب پیچیده تر شدن اوضاع منطقه شده است و تبعات منفی بر امنیت و ثبات آن دارد.

علیاء احمد بن سیف آل ثانی تاکید کرد: قطر مجددا آمادگی خود برای حل مسالمت آمیز بحران از طریق گفتگوی سازنده بدون قید و شرط مبتنی بر احترام متقابل که حافظ حاکمیت کشورها باشد، اعلام می کند.

وی از تلاش های امیر کویت برای حل و فصل بحران نیز تشکر کرد و گفت: در حالی شاهد تلاش های مخلصانه امیر کشور برادر کویت هستیم که طرف دیگر با گفتگو مخالفت می ورزد.

گفتنی است که عربستان ، بحرین ، امارات و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم به روی دوحه بستند.