ترامپ کنفرانس خبری روزانه خود را لغو کرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر از لغو کنفرانس‌های خبری روزانه خود در کاخ سفید خبر داد.

اخبار بین الملل-این کنفرانس خبری طی تقریبا دو ماه پیش هر روز برگزار می‌شد و ترامپ درباره اقدامات دولت خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صحبت می‌کرد.

ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت: «وقتی که رسانه‌ها هیچ چیزی جز سوالات خصمانه نمی‌پرسند، هدف از داشتن کنفرانس خبری در کاخ سفید چه چیزی می‌تواند باشد.آنها آمارها را ثبت می‌کنند اما مردم آمریکا هیچ چیزی جز اخبار جعلی دریافت نمی‌کنند. آنها ارزش زمان و تلاشی که انجام می‌شود را ندارند.»

انتقادها از ترامپ پس از آن افزایش یافت که وی روز پنجشنبه در نشست خبری خود گفت: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها] را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود».

البته ترامپ روز جمعه و در جریان امضای بسته مالی حمایتی از کسب‌وکارهای خرد گفت که مطرح کردن این سخنان از سوی وی تنها یک «شوخی» بوده است. (جزئیات بیشتر)

شمار زیادی از مقامات وزارت بهداشت و پزشکان آمریکایی بلافاصله این پیشنهاد ترامپ را خطرناک توصیف کردند و از مردم درخواست کردند به هیچ عنوان چنین روش‌هایی را در خانه امتحان نکنند.

با این وجود، مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک روز شنبه اعلام کرد از ۹ صبح روز پنجشنبه تا ۳ بعدازظهر روز جمعه، مجموعاً ۳۰ نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان منتقل شده‌اند.