مقاومت مردمی در سوریه در حال ظهور است

شیخ محمد الفارس الطائی، عضو پارلمان و معاون شورای عشایر سوریه ،با اشاره به ظهور مقاومت عشایر استان حسکه در برابر ارتش آمریکا و نیرو‌های سوریه دموکراتیک در شهر قامشلی با هدف بیرون راندن آنان از این سرزمین گفت مقابله ساکنان روستا‌های حومه قامشلی در شمال حسکه با تلاش‌های آمریکای اشغالگر و همدستان آن در حمله به روستا‌های امن تحت کنترل ارتش سوریه، آغاز ظهور مقاومت مردمی در شرق فرات است.

اخبار بین الملل-او افزود: عشایر سوریه در حسکه و قامشلی روزانه برای آمریکای اشغالگر و تمام کشور‌های عضو به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی-ائتلاف غیرقانونی کشور‌های غربی- پیام‌هایی با این مضمون ارسال می‌کنند که حضورشان در خاک سوریه هرگز مطلوب نیست.

عضو پارلمان سوریه در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به نیاز مقاومت مردمی عشایر حسکه به حمایت و گسترش دامنه فعالیت جغرافیایی برای امتداد یافتن به تمام مناطق شرق فرات، اخبار منتشر شده در رسانه‌ها را مبنی بر عزم روسیه برای تشکیل به اصطلاح ارتش عشایر خارج از حوزه نظارت ارتش سوریه تکذیب کرد و این گونه خبر‌ها را تبلیغاتی کم‌ارزش به منظور سرپوش گذاشتن بر شیوه جدید آمریکای اشغالگر برای جذب جوانان عشایر به نیرو‌های سوریه دموکراتیک با دلار‌های ناچیز و خارج از کنترل این نیرو‌ها توصیف کرد.

الطائی در ادامه درباره نقش نیرو‌های روسیه گفت: ارتش سوریه سپاهی نظامی دارد که از افراد داوطلب تشکیل شده و کارشناسان نظامی روس بر آن نظارت دارند. این سپاه نقش قابل توجهی در مبارزه با تروریسم در بسیاری از مکان‌ها و پایگاه‌های سوریه دارد. نیرو‌های پلیس نظامی روسیه با هماهنگی با فرماندهان سوریه نقش قابل توجهی در آرام سازی اوضاع کلی، امنیتی و اجتماعی مناطق و شهر‌های استان حسکه سوریه ایفا می‌کنند.

او بار دیگر به فرماندهان کرد منطقه الجزیره توصیه کرد به جای قلدری، اوضاع را آرام کنند، دنبال یافتن راهکاری برای حل مطالبات سیاسی و اجتماعی دمشق باشند و ارتباط خود را فورا با آمریکا قطع کنند، زیرا این کشور برای فروختن آن‌ها به ترکیه به بهای ناچیز برنامه‌ریزی می‌کند.

معاون شورای عشایر سوریه در پایان گفت: ما عشایر که اکثر قریب به اتفاق جمعیت این منطقه را تشکیل می‌دهیم، به هرگونه توافق سیاسی میان سران کُرد و دولت سوریه راضی خواهیم بود.