ائتلاف سعودی با اعلام خودمختاری جنوب یمن مخالفت کرد

ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای تاکید کرد که باید هرگونه اقدامی که در تعارض با توافق ریاض است لغو شود و اوضاع در عدن باید به قبل از اعلام حالت فوق العاده از سوی شورای انتقالی، وابسته به امارات بازگردد.

اخبار بین الملل-در این بیانیه بر ضرورت بازگشت به شرایط قبلی و تسریع در اجرای توافق ریاض تاکید شده و از این اعلام حالت اضطراری در عدن از سوی شورای انتقالی ابراز تعجب شده است.

ائتلاف سعودی در چارچوب اهداف متجاوزانه این ائتلاف برای بازگرداندن منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و مبارزه با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، توقف تمامی فعالیت‌ها یا تحرکات تنش زا و حرکت را خواستار شده است.

خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان نیز با اعلام خودمختاری شورای انتقالی در شهر عدن مخالفت و مدعی شد که ریاض برای تحقق امنیت و ثبات مردم یمن تلاش می‌کند.

وی در پیامی توئیتری از نمایندگان شورای انتقالی خواست تا هر چه سریعتر در کمیته، کارگروه و اتاق عملیات مشترک ائتلاف سعودی برای اجرای توافق ریاض بازگردند.

شهر عدن که پایتخت دولت موقت منصور هادی و محل حضور مزدوران وی و همچنین مزدوران اماراتی است مدتی است به محل درگیری این مزدوران با یکدیگر تبدیل شده است تا جایی که روز شنبه شورای انتقالی به علت کوتاهی در اجرای توافق تقسیم قدرت، در مناطق که حضور دارد خودمختاری و حالت فوق‌العاده اعلام کرد.