کشته شدن چهار نفر در سقوط بالگرد نظامی مصر

برخی منابع مصری و فعالان در شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند که بالگرد نظامی مصر روز یکشنبه(دیروز) در شهر سیوه واقع در صحرای غربی در مرز لیبی سقوط کرد که در نتیجه سه خلبان مصری و یک افسر کشته شدند.

اخبار بین الملل-فعالان مصری این خبر را به نقل از نظامیان ارتش مصر به همراه تصاویر چهار نفر از کشته‌ها، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

در این حادثه خلبان «محمد عبدالبصیر»، سرگرد خلبان «ابراهیم رمضان»، «احمد معتوق» و ستوان یکم«محمد ابراهیم الصباغ» کشته شدند.

 

یکی از نمایندگان پارلمان مصر نیز به صورت تلویحی کشته شدن یکی از افسران ارتش این کشور را تسلیت گفت.

هنوز مسئولان مصر به طور رسمی این خبر را تکذیب یا تأیید نکرده‌اند.

سقوط بالگرد مصری در مرز لیبی در حالی است که مصر از جمله حامیان نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر است که از یک سال گذشته در حال درگیری با نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی و تلاش برای نفوذ به داخل شهر طرابلس است اما با مقاومت شدید این نیروها مواجه شده و هنوز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کنند.

تا کنون اخبار زیادی از مشارکت مستقیم افسران مصری در نبردهای لیبی برای حمله به مواضع دولت وفاق ملی در رسانه‌ها منتشر شده است.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. 

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.