موج دوم شیوع کرونا در لبنان

حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان، درباره موج دوم شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار داد.

اخبار بین الملل-او گفت: در صورتی که تدابیر بازدارنده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا جدی گرفته نشود، امکان آغاز موج دوم بیماری در کشور وجود دارد.

وزیر بهداشت لبنان در واکنش به مطالعه دانشگاهی در سنگاپور که در آن آمده است ویروس کرونا در لبنان به پایان رسیده است، اظهار کرد این مطالعه دقیق نیست و نمی‌تواند مرجعیت داشته باشد.

حسن تاکید کرد: ما در لبنان با دقت و احتیاط به روند منضبط و درست ادامه می‌دهیم. استناد به مطالعات اینگونه و در پی آن بی توجهی به ضوابطی که برای بسیج عمومی در مبارزه با کرونا تعیین شده است، موجب می‌شود کشور بار دیگر شاهد ارقام بسیار قابل توجه و فاجعه‌باری از مبتلایان باشد و لبنان قادر به تحمل این میزان از مبتلایان نخواهد بود در نتیجه افزایش آمار مبتلایان می‌تواند تبعات غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد.

با توجه به اینکه مقرر شد از صبح امروز، سطح بسیج عمومی علیه کرونا و میزان محدودیت‌های اعمال شده در لبنان تا حدودی کاهش یابد، وزیر بهداشت درباره بی توجهی به تدابیر بهداشتی هشدار داد و گفت، از فردا توزیع دویست هزار ماسک که هدیه کشور قطر است در میان کادر‌های فعال آغاز خواهد شد، زیرا استفاده از ماسک ضروری است.

حمد حسن گفت: کشور از مرحله دشوار عبور کرده و روند حرکت به سمت عادی شدن شرایط است.