اجازه نمی‌دهیم گانتز به نخست‌وزیری برسد

«یائیر لاپید» یکی از چهره‌های سیاسی در میان صهیونیست‌ها و رئیس حزب یش عاتید، بنی‌گانتز را به خاطر تشکیل کابینه ائتلافی با بنیامین نتانیاهو شدیدا مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده که حزب او به عنوان همپیمان سابق حزب آبی‌وسفید اجازه نمی‌دهد که  در سیستم چرخشی توافق شده، بنی‌گانتز به جای بنیامین نتانیاهو به کرسی نخست‌وزیری برسد.

اخبار بین الملل- لاپید که پیش از این به عنوان یکی از چهره‌های مهم در ائتلاف حزب آبی‌وسفید به ریاست بنی‌گانتز مطرح بود، تاکید کرد که ائتلافی دیگر در کار نیست و از هم فروپاشیده است. لاپید این را هم گفته که حاضر است به ائتلاف نتانیاهو بپیوندد اما هرگز از نخست وزیری بنی‌گانتز حمایت نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی پس از برگزاری سه انتخابات متوالی ظاهرا از بن بست سیاسی خارج شده است. در حالی که به نظر می‌رسید تشکیل کابینه صهیونیستی به انتخابات چهارم کشیده شود، خبر از توافق بنی‌گانتز و بنیامین نتانیاهو دو رقیب قدیمی رسید.

بر اساس این توافق پست نخست‌وزیری بین نتانیاهو و گانتز به صورت تناوبی جابجا می‌شود، به این معنا که پس از گذشت ۱۸ ماه گانتز جایگزین نتانیاهو خواهد شد. توافق این دو در حالی صورت گرفته که گانتز پیش از این نتانیاهو را به دروغگویی متهم کرده و تاکید کرده بود که هیچگاه با او ائتلافی تشکیل نخواهد داد.