نشست فوق العاده اتحادیه عرب

اتحادیه عرب اعلام کرد این هفته نشست فوق العاده‌ای به منظور جلب مخالفت‌ها با برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری برگزار خواهد شد.

اخبار بین الملل- این نشست فوق العاده که قرار است به درخواست مقامات فلسطینی روز پنج شنبه برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ به صورت ویدئوکنفرانس خواهد بود.

حسام زکی، معاون سخنگوی اتحادیه عرب اعلام کرد وزیران خارجه این اتحادیه در این جلسه درباره ارائه پشتیبانی سیاسی، حقوقی و مالی از رهبری فلسطین برای مقابله با برنامه‌های رژیم صهیونیستی بحث خواهند کرد. 

روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد اطمینان دارد که می‌تواند شعار انتخاباتی خود مبنی بر الحاق بخشی از کرانه باختری را طی چند ماه آینده عملی کند.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که فرآیند الحاق بخشی از کرانه باختری طی ماه‌های آتی آغاز خواهد شد. او این را هم گفته که این لحظه تاریخی در حافظه صهیونیست‌ها ثبت خواهد شد.

اخیرا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با نشان دادن چراغ سبز به تل آویو گفت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اقدامی است که اسرائیل باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و واشنگتن دیدگاه‌های خود را در اختیار تل‌آویو قرار خواهد داد.

پیشتر دبیر کل اتحادیه عرب در نامه‌ای به گوترش درباره سوء استفاده رژیم صهیونیستی از شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع کرونا، برای الحاق سرزمین‌های متعلق به فلسطین هشدار داد.

احمد ابولغیط از دبیر کل سازمان ملل خواست تا اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ثبات و امنیت منطقه‌ای را جدی بگیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی طرحی موسوم به معامله قرن ضمن نادیده گرفتن قدس به عنوان بخشی از تمامیت ارضی فلسطین، بخش عمده‌ای از کرانه باختری را هم تقدیم به صهیونیست‌ها کرده است. قرار است این طرح در کنست تصویب شده و سپس وارد فاز عملیاتی شود.

از سوی دیگر، پس از خشم عمومی مسلمانان جهان، آمریکا طی عقب‌نشینی محسوسی اعلام کرد که طرح معامله قرن صرفا یک پیشنهاد است و اینکه صهیونیست‌ها خود در این‌باره تصمیم می‌گیرند.