راه اندازی خیابان غذای حلال در کره جنوبی

مقامات شهر سئول پایتخت کره جنوبی اعلام کردند قصد دارند با هدف تسیهل در دسترسی مسلمانان این شهر به مواد غذایی حلال، یک خیابان مخصوص غذای حلال راه اندازی کنند.

اخبار بین الملل-این خیابان قرار است در اطراف مرکز اسلامی و مسجد مرکزی کره واقع در سئول راه اندازی شود تا دسترسی مسلمان مراجعه کننده به این مراکز به مواد غذایی حلال آسان شود.

کره جنوبی در سال های گذشته نیز برای احداث کارخانه های سازنده غذای حلال با برخی از کشورهای مسلمان از جمله مالزی و اندونزی نیز مشارکت داشته است.

گزارش ها حاکی است در حال حاضر حدود ۱۶۰ هزار مسلمان از جمله ۱۰ هزار دانشجوی مسلمان در کره جنوبی زندگی می کنند.

وزارت خارجه کره جنوبی از سال ۲۰۰۴ تا کنون هر ساله در ماه مبارک رمضان ضیافت افطار با حضور مسلمانان این کشور برگزار می کند.

شمار مسلمانان و همچنین توریست های مسلمان کره جنوبی در سال های گذشته افزایش یافته است به طوری که دولت محلی سئول پایتخت کره جنوبی از ساخت سه نمازخانه کوچک در سال گذشته برای توریست های مسلمان در این شهر خبر داد.

بر اساس آمار سازمان ملی گردشگری کره جنوبی، نسبت گردشگران مسلمان در کره جنوبی از سال ۲۰۱۴ میلادی در حال افزایش است به طوری که از ۵.۳ درصد در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۵.۶ در سال ۲۰۱۵ و ۵.۷ درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

بر اساس این آمار تنها ۱۴ مرکز مذهبی در سئول وجود دارد که سه مورد آنها در نقاط توریستی است و بقیه در دانشگاه ها و بیمارستان ها واقع شده است.