جنگ در یمن متوقف و مذاکره آغاز شود

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن از همه طرف‌های درگیر خواست درگیری را متوقف و مذاکره را آغاز کنند که تنها راه برای متوقف کردن مصیبت مردم یمن است.

اخبار بین الملل-لیز گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن در بیانیه‌ای گفت، یمن در معرض سیل‌هایی است که برای هر نسل فقط یک بار اتفاق می‌افتد که در اثر آن از اواسط آوریل بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سراسر کشور آسیب دیده‌اند.

وی تأکید کرد، در حال حاضر شرایط برای هزاران خانواده آواره دشوار شده است که اکنون سرپناه، غذا و لوازم خانه خود را از دست داده‌اند.

گراندی گفت، استان‌های صنعاء، عدن، ابین، لحج و مأرب بیشترین خسارت را در اثر وقوع سیل دیده‌اند، پل‌ها، جاده‌ها و شبکه‌های برق آسیب دیده و آب آلوده شده و خدمات رسانی اساسی به هزاران تن قطع شده است.

وی ادامه داد: هیچ یک از ما واقعاً از درد و رنج مردم یمن خبر ندارد، راه حل نیز روشن است؛ طرفین درگیر برای متوقف کردن جنگ و شروع مذاکرات نیاز به شهامت دارند. این تنها راهی است که این فاجعه بی‌پایان را متوقف خواهد کرد.

خیابان‎های شهر عدن روز پنجشنبه به دلیل بارش باران و سیلاب شدید، غرق در آب شد که در پی آن بسیاری از خودروها و منازل مسکونی از بین رفته‌اند.