از محل اقامت رهبر کره شمالی مطلعیم

پایگاه خبری «بلومبرگ» اعلام کرد که مقامات کره جنوبی در قویترین اظهار نظر درباره « کیم جونگ‌اون »، رهبر کره شمالی، پس از غیبت ۲ هفته‌ای وی از انظار عمومی، گفته‌اند که از محل اقامت وی مطلع هستند.

اخبار بین الملل- «کیم یون‌چول»، وزیر اتحاد کره جنوبی امروز سه‌شنبه و در نشست پارلمان این کشور گفته است: دولت از محل اقامت کیم جونگ‌اون آگاه است.

«کانگ کیونگ‌وا»، وزیر خارجه کره جنوبی، نیز در پاسخ با این سوال که آیا سئول واشنگن را از وضعیت و محل کیم جونگ‌اون مطلع کرده یا خیر، گفته است: مقامات آمریکا در ارتباط کامل با مقامات کره جنوبی هستند و باید از این موضوع مطلع می‌شدند.

ساعاتی پیش از این اظهارات مقامات کره جنوبی، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در نشست خبری خود در کاخ سفید گفت: من از وضعیت سلامتی کیم جونگ‌اون مطلع هستم، اما نمی‌توانم در این باره صحبت کنم. هیچ کس نمی‌داند او کجاست.

گمانه زنی‌ها درباره سلامتی کیم جونگ اون در اوایل ماه میلادی هنگامی آغاز شد که شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد وی تحت عمل جراحی قرار گرفته است و گفته می‌شود حال وی «وخیم» است. کیم در جشن سالانه سالگرد تولد پدربزرگش، که بزرگترین و مهم‌ترین مراسم در کره شمالی بود، حضور پیدا نکرد. برخی گمانه‌زنی‌ها نیز حاکی از کشته شدن رهبر کره شمالی است.

در تاریخ ۱۶ آوریل، خبرگزاری مرکزی کره اعلام کرد کیم جونگ اون برای نخستین بار پس از سال‌ها در مراسم ویِژه ۱۰۸ امین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» پدربزرگش و بنیانگذار جمهوری خلق کره حضور نداشت. همچنین کیم جونگ اون از تاریخ ۱۱ آوریل و زمانی که ریاست نشستی حزب کارگران کره شمالی را در خصوص امور سیاسی بر عده داشت، در انظار عمومی دیده نشده است.

در حالیکه طی یک هفته گذشته شایعات بسیاری در خصوص مرگ رهبر کره شمالی مطرح شد، اما رسانه‌های دولتی کره شمالی روز دوشنبه نامه‌ای از سوی کیم جونگ اون خطاب به «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی را منتشر کردند. کیم طی این نامه خطاب به رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سالروز آزادی آفریقای جنوبی را به او و ملت این کشور تبریک گفته است.