سریال جنجالی شبکه سعودی به هدف خود نخواهد رسید

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با انتقاد از سریال جنجالی شبکه سعودی ام بی سی که در جهت مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی ساخته شده، اعلام کرد این سریال نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد.

اخبار بین الملل- سامی ابوزهری در حساب توییتری خود نوشت: سریالی که شبکه ام بی سی برای شیطانی جلوه دادن فلسطینی‌ها و مشروعیت بخشی به اشغالگری اسرائیل به نمایش درآورده، نخواهد توانست به اهداف خود برسد.

این مقام جبنش حماس همچنین نوشت: آنچه که تانک‌های اسرائیلی موفق به انجام آن نشدند، عرب‌های صهیونیست در آن توفیقی حاصل نخواهند کرد.

گفتنی است شبکه سعودی ام بی سی در حال پخش سریالی با عنوان «ام هارون» است که هدف آن سفید جلوه دادن کارنامه رژیم صهیونیستی و جلوه انسانی بخشیدن به اقدامات این رژیم است. در این سریال، شخصیتی یهودی که سرزمین فلسطین را غصب کرده و نیز حمایت از روایت تقلبی و ساختگی وی از همزیستی مسالمت آمیز با ادیان دیگر به نمایش درآمده است.

این سریال که از روز جمعه، اول ماه مبارک رمضان (طبق اعلام کشور‌های عربی) شروع شده، انتقادات فراوانی را در پی داشته است. منتقدان می‌گویند این سریال در حال ترویج عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

همچنین در نخستین واکنش مقامات صهیونیستی به این سریال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، واکنش‌های حاوی نفرت پراکنی از یهودیان را مورد انتقاد قرار داد.

افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل به تنهایی ضامن است که افرادی که چنین شعار‌هایی را سر می‌دهند، نخواهند توانست رؤیا‌های شومشان را محقق کنند.

همچنین در حالی که نویسندگان این سریال در گفتگو با خبرگزاری رویترز مدعی شده اند این سریال هیچ پیام سیاسی در بر ندارد، اما گروه سازمان‌های منطقه‌ای مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل، با انتشار مطلبی، خواهان بایکوت کردن این سریال از سوی تماشاگران شد.