آزاد سازی ۹۵ درصد از منطقه جوف یمن

ژنرال "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب ضمن اعلام پایان عملیات «فامکن منهم» گفت در این عملیات ۹۵ درصد از خاک استان جوف در غرب یمن از وجود متجاوزان پاکسازی شده است.

اخبار بین الملل-ژنرال سریع در صفحه در حساب توییتری خود نوشت، در مرحله پایانی این عملیات پایگاه‌های "اللبنات"، "الاقشع" و "الخسف" و مناطق اطراف "المرازیق" و "المهاشمه" در استان الجوف یمن آزاد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود، در مرحله پایانی عملیات «فامکن منهم» بیش از یکهزار و ۲۰۰ مزدور یمنی وابسته به متجاوزان کشته شدند.

وی در همین ارتباط نیز گفت که پادگان اللبنات از این جهت اهمیت دارد که آخرین پناهگاه مزدوران متجاوزان در الجوف و کلید [ورود] به استان مأرب است.

سریع  اعلام کرد، دشمن در مأرب در مدت اخیر به طور گسترده به تنش‌ها دامن زده، اما ارتش و کمیته‌های مردمی با آن‌ها مقابله می‌کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح اظهار کرد: کویر الجوف مهمترین پناهگاه "القاعده" و "داعش" است که مورد حمایت آمریکا، عربستان و امارات ، هستند.

ائتلاف سعودی جمعه گذشته (۵ اردیبهشت) پس از دو هفته از اعلام آتش‌بس ادعایی خود اعلام کرد که این آتش‌بس یک ماه دیگر تمدید شده است.

این در حالی است که یمنی‌ها بارها ائتلاف سعودی را به نقض آتش بس متهم کرده‌اند.

با اعلام این آتش‌بس بسیاری از مقام‌های یمنی نسبت به نیت عربستان در این خصوص ابراز تردید کرده‌ و معتقدبودند این تاکتیک جدید است تا ائتلاف بتواند از آن برای تجدید قوا و جبران خسارت‌های اخیر خود استفاده کند.