سامانه ضد هوایی ترکیه در ادلب و واکنش سوریه

«بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل  روز چهارشنبه‌شنبه در جلسه شورای امنیت که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، اعلام کرد که ترکیه اقدام به استقرار سامانه ضد هوایی در ادلب کرده و قدرت نظامی خود را با استقرار موشک‌های ضد هوایی «هاوک» ساخت آمریکا در آن تقویت کرده است.

اخبار بین الملل- وی با تاکید بر اینکه « این مسئله نقض آشکار قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد است» درباره پیامدهای دستیابی ترویست‌ها به موشک‌های ضد هوایی تحت حمایت آنکارا هشدار داد و گفت که این مسئله می‌تواند نتایج فاجعه‌بار غیرقابل پیش‌بینی به همراه داشته باشد.

نماینده دائم سوریه در شورای امنیت حضور ترکیه در خاک این کشور را غیرقانونی خواند و با اشاره به حمایت های تسلیحاتی آنکارا از گروههای تروریستی در سوریه گفت که این اقدام تنها به این امر ختم نمی شود بلکه وزیر دفاع این کشور نیز وارد خاک سوریه می‌شود و با سرکرده‌های برخی از گروه‌های تروریستی دیدار می‌کند.

وی ترکیه را به نقض تعهدات خود در ذیل توافقنامه‌های سوچی، آستانه و مسکو متهم کرد و گفت ترکیه  از مسئولیت‌های خود در قبال اجرای این توافق‌ها شانه خالی می‌کند و از گروه‌های تروریستی‌ حمایت می‌کند.