واکنش جو بایدن به اتهامات جنسی علیه خود

 جو بایدن، نامزد انتخاباتی دموکرات آمریکا و معاون سابق باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین این کشور که اخیرا و براساس آخرین نظرسنجی‌های سراسری آمریکا، ۶ درصد از رقیب جمهوری‌خواه خود یعنی دونالد ترامپ سبقت گرفته در رابطه با اتهامات اخیر در خصوص تعرض جنسی واکنش نشان داد. 

اخبار بین الملل - وی طی پیامی اتهامات مطرح شده در رابطه با تعرض به «تارا رید» کارمند سابق خود را رد کرد. او گفت که مطالب مطرح شده در این‌باره دروغ بوده و اینکه او مشاوران خود را مامور کرده تا مطالبی را در خصوص رد این ادعا ارائه دهند. 

جو بایدن در رابطه با طرح مسئله تعرض او به تارا رید در ۲۷ سال پیش، مدعی شد که چنین اتفاقی هرگز روی نداده است. وی سپس به ادله‌های خود پرداخته که چرا ادعاهای این زن در این‌باره دروغ بوده است. بایدن در نامه خود گفت که احترام زیادی برای زنان قائل است و اینکه آن‌ها باید به راحتی سخنان خود را ابراز کنند و نباید آن‌ها را مجبور به سکوت کرد. 

معاون سابق اوباما در انتهای نامه خود هم انتقادات صریحی را نسبت به ترامپ وارد کرده و مدعی شد که او برعکس ترامپ در رابطه با اتفاقات پاسخگو است. بایدن گفته که مسئولیت‌پذیری یعنی اینکه شما به گفت‌وگوهای سخت تن دهید، هرچند که آن‌ها برای شما خوشایند نباشد.