مالزی برای مقابله با کرونا اقدام به گردهم‌آوری مهاجران می کند

گفته می‌شود مقامات کشور مالزی به عناون راهکاری برای مقابله با ویروس همه‌گیر کووید-۱۹، اقدام به گردهم‌آوری مهاجران غیرقانونی در یک مکان کرده‌اند که این امر باعث اعتراض آنان شد. تاکنون صد‌ها مهاجر و پناهنده در کوالالامپور، پایتخت این کشور بازداشت شده‌اند.

اخبار بین الملل-روز جمعه رئیس پلیس کشور مالزی اعلام کرد مقامات  این کشور به‌عنوان بخشی از برنامه مقابله با شیوع ویروس کرونا، مهاجران غیرقانونی را در یک مکان گرد هم می‌آورند. پس از انتشار این خبر، مهاجران این کشور دست به شورش زدند که به بازداشت صدها تن از آنها منجر شد. 

در شورش روز جمعه در منطقه سکونت مهاجران و پناهندگان صورت گرفت، بیش از هفتصد مهاجر از جمله کودکان و خردسالان، بازداشت و زندانی شدند.

اما پلیس این کشور می‌گوید این کار برای جلوگیری از رفت‌و‌آمد این افراد و در چارچوب محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت این کشور برای مقابله با کرونا است.

یکی از مقامات پلیس به خبرنگاران گفت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم مهاجران غیرقانونی آزادانه در رفت‌و‌آمد باشند، چون در این صورت نمی‌توانیم مکان آن‌ها را شناسایی کنیم. بازداشت‌شدگان تا زمان تعیین محدوده حرکت در بازداشت می‌مانند.»

گفته می‌شود این شورش از سوی مهاجران، به ویژه مردم روهینگیا، مسلمانان ساکن در غرب میانمار، زمانی شکل گرفت که دولت مالزی آن‌ها را به گسترش ویروس کرونا متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها، کشور مالزی بیش از ۲ میلیون مهاجر قانونی دارد، اما گفته می‌شود تعداد بسیاری مهاجر غیرقانونی در آن زندگی می‌کنند. این کشور پناهندگان را به رسمیت نمی‌شناسد.