طالبان و ادامه افزایش خشونت‌ها در افغانستان

براساس اطلاعات منتشر شده، در ۴۵ روزی که از زمان امضای توافق‌نامه طالبان با آمریکا که زمینه را برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هموار می‌کند گذشته و طالبان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ حمله در این کشور انجام داده و این اطلاعات حاکی از تشدید خشونت ها است.

اخبار بین الملل-این در حالی است که پیش از این اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار-SIGAR) اعلام کرد ناتو انتشار عمومی شمار حملات طالبان در افغانستان از زمان امضای توافق صلح میان آمریکا با این گروه متوقف کرده است.

دو دسته اطلاعات یکی از طرف یک منبع نظامی غربی و یکی از طرف یک نهاد مستقل، هر دو نشان می‌دهد حملات طالبان بین اول ماه مارس و پانزدهم ماه آوریل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به طور جداگانه، اطلاعات دولت افغانستان نشان می‌دهد در همین مدت بیش از ۹۰۰ نیروی ملی و محلی افغانستان کشته شدند که در مقایسه با حدود ۵۲۰ تن یک سال قبل، افزایش را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر در حالی که نیرو‌های آمریکایی و افغانستانی در پی توافق طالبان-واشنگتن تعداد حملات خود را کاهش داده اند، تلفات طالبان در این مدت به ۶۱۰ تن رسیده است که در مقایسه با حدود یک هزار و ۶۶۰ نفر یک سال قبل، کاهش را نشان می‌دهد.