آمریکا و اسرائیل در ترور رفیق حریری دست داشتند

امیل لحود، رئیس جمهور پیشین لبنان اعلام کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دست تکفیری‌ها رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان را ترور کردند.

اخبار بین الملل-بر این اساس، وی افزود: آمریکا به طور دائم در امور لبنان دخالت می‌کند. ارتش میهن پرست ما مانع عملی شدن توطئه‌ها برای نابودی کشور شده است.

لحود خاطر نشان کرد: شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی به طور پیوسته می‌کوشد ثبات لبنان را به خطر بیاندازد. در زمانی که سکاندار ارتش بودم شاهد دخالت آمریکا در امور لبنان بودم که به شدت با آن مخالف کردم.

وی تصریح کرد: رفیق حریری میزان زیادی پول به کشور آورد و سیاستمداران را خرید. آمریکا و اسراییل با کمک تکفیری‌ها وی را ترور کردند و سوریه را به آشوب کشاندند.

امیل لحود در ادامه افزود: برای اولین بار در تاریخ کشور ما یک طرح اقتصادی از سوی حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در حال تدوین است. دیاب نباید در مبارزه با فساد ترسی داشته باشد. دیاب می‌تواند با فساد مبارزه کند و در کشور تغییر ایجاد کند.

گفتنی است امیل لحود از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ سکاندار ریاست جمهوری لبنان بود. وی یک مسیحی میهن پرست است و در مواضع خود همواره بی طرفی را رعایت کرده است. وی در زمان ریاست جمهوری خود به حزب الله لبنان به عنوان یک بازوی مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی بسیار احترام می‌گذاشت.