کشف اطلاعات مهم درباره داعش توسط ارتش عراق

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق امروز شنبه اعلام کرد نیرو‌های امنیتی و الحشد الشعبی عراق در حال اجرای عملیاتی برای کشف بقایای داعش در روستای مکیشفه واقع در شمال بغداد هستند.

اخبار بین الملل-سرتیپ تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق گفت: عملیات پیگرد عناصر تروریستی ادامه دارد و نیرو‌های امنیتی اقدام به جستجو، پیگرد و بازرسی این عناصر کرده اند. نیرو‌های امنیتی اطلاعات مهمی به هنگام عملیات جستجو و بازرسی بدست آورده اند.

الخفاجی در ادامه تصریح کرد: نیرو‌های امنیتی اطلاعات کاملی از بقایای داعش دارند و بزودی طبق دستورات، مورد پیگرد قرار خواهند گرفت. عملیات تروریستی که گروه‌های جنایتکار به اجرا در می‌آورند، با هدف کم کردن فشار وارد شده بر آن‌ها به سبب اقداماتی است که نیرو‌های امنیتی در حال انجام آن‌ها هستند.

وی در ادامه افزود: نیرو‌های تروریستی از جزایر مرکزی در رود دجله به اعتبار اینکه منطقه‌ای ایمن برای آن‌ها هست، سوء استفاده کرده و نیرو‌های امنیتی را هدف قرار می‌دهند. این نوع از حملات با هدف کسب دستاورد‌های تبلیغاتی برای بالابردن روحیه شکسته شده آن‌ها صورت می‌گیرد.

الخفاجی همچنین تصریح کرد: گروه‌های تروریستی به دنبال مشغول ساختن دولت و نیرو‌های امنیتی در طول زمان هستند؛ اما به نسبت نیرو‌های امنیتی این مسأله مشخص بوده و بزودی این افراد طبق دستورات داده شده و برنامه ریزی‌های انجام شده مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

گفتنی است در پی حمله تروریست‌های داعش به منطقه مکیشیفه در شمال سامرا عراق، شماری از نیرو‌های سازمان بسیج مردمی و نظامیان عراقی به شهادت رسیدند.