اعلام آتش بس توسط خلیفه حفتر به درخواست روسیه

«آگولا صالح» سخنگوی پارلمان لیبی ، گفت خلیفه حفتر   بنا به درخواست روسیه و پس از متحمل شدن شکست از سوی دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل است اعلام آتش‌بس کرده است.

اخبار بین الملل- بنا بر این گزارش، نیرو‌های حفتر در مقابل نیرو‌های ارتش این کشور موقعیت بسیار ضعیفی داشتند و نیرو‌های مستقر در «طارونا» در جنوب شرق طرابلس دقیقا در «لبه صخره» رسیده بودند، چون تجهیزات ارسالی برای آن‌ها از هوا مورد هدف قرار گرفته بود.

آگولا در ادامه توضیح داد «این گزارش همچنین حاکی از آن بود که جنگ داخلی لیبی در حال وارد شدن به مرحله جدیدی است که در آن نیرو‌های حفتر در موقعیت ضعیف قرار می‌گیرند. به همین دلیل روسیه از حفتر خواست آتش‌بس اعلام کند، چون وضعیت در مناطق درگیری در حال وخیم شدن بود.» این سخنگو گفت «روسیه از حفتر خواست تا بیانیه‌ای درباره "تشکیل مجدد شورای ریاست جمهوری" صادر کند و این بیانیه مطابق با تصمیمات کنفرانس برلین در مورد درخواست آتش‌بس در طرابلس باشد.»

دوشنبه هفته گذشته خلیفه حفتر به طور یکجانبه خود را حاکم سراسر لیبی اعلام و توافق «صخیرات» سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ را که در آن دولت وفاق ملی لیبی به رسمیت شناخته شده بود، لغو کرد. پس از آن اعلام کرد به مناسبت ماه مبارک رمضان آتش‌بس سراسری اعمال می‌کند که بلافاصله دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج و مستقر در طرابلس پیشنهاد آتش‌بس در ایام ماه مبارک رمضان را رد کرد.