افزایش 12 درصدی ابتلا به کرونا در افغانستان

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پنج روز اخیر نسبت به گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

اخبار بین الملل-وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان امروز (یک‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت) در یک نشست خبری در کابل گفت که درصد مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۲ درصد رسیده؛ در حالی که این رقم در پنج روز قبل از آن ۲۰ درصد بوده است.

مایار افزود: شیوع ویروس کرونا در افغانستان به‌ویژه در شهر کابل در حال افزایش است و با گذشت هر روز به نقطه‌ اوج نزدیک می‌شود. وی یک‌بار دیگر از مردم خواست که به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه کرده و کرونا را جدی بگیرند.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۳۳ ولایت افغانستان به دوهزار و ۷۰۴ نفر رسیده است. ۷۲.۸ درصد مبتلایان مردان و ۲۷.۲ درصد دیگر مبتلایان زنان هستند. کابل، هرات، قندهار و بلخ بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند. تنها در ولایت نورستان تا کنون کسی به کرونا مبتلا نشده است.

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان، در 24 ساعت گذشته 235 مورد مثبت ویروس کرونا در ولایت های مختلف این کشور ثبت شده است.

وحیدالله مایار، تصریح کرد که در حال حاضر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۲۷۰۴ نفر افزایش یافته است.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ تن بهبود یافته ۱۲ و تن دیگر نیز جان باخته اند.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان خاطر نشان کرد: روز گذشته 63 نفر در کابل، 54 نفر قندهار، 19 نفر هرات، 14 پنجشیر، 13 تخار، 12 نفر ننگرهار، 19 نفر سمنگان، 7 نفر در میدان وردک به بیماری کرونا مبتلا شدند. 

این در حالی است که  دولت افغانستان امروز منع رفت و آمد تا پایان ماه مبارک رمضان را تمدید کرد و  تمامی پروازهای مسافربری از کابل به ولایات و برعکس آن متوقف شد و توزیع کمک در میان نیازمندان در کابل و ولایات نیز ادامه خواهد داشت.

همچنین بر اساس گفته مایار، تاکنون ۲۵۶ تن از کادر درمانی در ولایت‌های مختلف افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. شماری از این افراد بهبود یافته و شماری دیگر آن نیز در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند.