تلاش داعش برای نفوذ به کربلاء

سرتیپ‌«حیدر الموسوی» فرمانده تیپ ۲۶ الحشدالشعبی گفت که نیروهای آن‌ها شب گذشته مانع نفوذ یک گروه داعشی در صحرای النخیب شده و با تعقیب این عناصر آن‌ها را وادار به فرار کردند.

اخبار بین الملل-الموسوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» اظهار داشت که تحرکات تروریست‌ها به وسیله دوربین‌های حرارتی رصد شد و نیروهای الحشدالشعبی پس از رصد این تحرکات وارد عمل شده و با تعقیب این عناصر، آن‌ها را به فرار در صحرا به سمت مناطق غربی وادار کردند.

از سوی دیگر فرماندهی الحشد الشعبی عملیات «سامراء» امروز، (یک‌شنبه ۳ می) درباره تلاش‌های گاه و بی‌گاه داعش برای رسیدن به اماکن مقدس در این منطقه هشدار داد و از نیروهای تحت فرمان خود خواست تا برای دفاع از  حرم « امامین عسکریین (علیهما السلام)»، در آماده باش کامل به سر برند.

در بیانیه این فرماندهی آمده است: «ابوحسن الحلفی» فرماندهی عملیات محور سامراء دو نشست جداگانه با فرماندهان تیپ‌های ۳۱۳ و ۳۱۴ و مقامات مسئول بررسی تحولات اخیر  برگزار کرد.(جزئیات بیشتر)

طی چند روز اخیر، هسته‌های خاموش داعش با حمایت آمریکا و عربستان چندین حمله تروریستی در استانهای صلاح الدین، ذی قار و دیالی انجام داده‌اند که به شهادت ومجروحیت شماری از نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی منجر شده است.