آمریکا خواستار کمک‌های پزشکی بیشتر ی از ترکیه شد

در روز‌هایی که آمریکا به شدت درگیر مقابله با ویروس کووید-۱۹ است، دست کمک‌خواهی خود را به سوی همه کشور‌ها دراز کرده است تا بتواند از این بحران خارج شود. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، و همچنین دو نفر از نمایندگان کنگره از ترکیه به دلیل ارسال کمک‌های پزشکی این کشور به آمریکا تشکر کردند و خواستار ادامه این کمک‌ها شدند.

اخبار بین الملل-پمپئو در یک پیامی توئیتری ضمن آنکه سعی کرد نشان دهد کمک‌های ترکیه تنها برای آمریکا نبوده بلکه برای استفاده در سراسر جهان بوده است، نوشت «از ترکیه سپاسگزاریم. پشتیبانی آن‌ها به شرکت‌های آمریکایی کمک می‌کند که کارشان را در مقابله با ویروس کرونا در سراسر جهان خوب انجام دهند. ما با هم این کار را خواهیم کرد. قوی‌تر از پیش خواهیم بود.»

الکس مونی، نماینده کنگره از ایالت ویرجینیا و استیو چابوت، نماینده ایالت اوهایو نیز هر کدام در پیام‌های توئیتری از ارسال کمک‌های ترکیه به آمریکا تشکر کردند. روز جمعه دو فروند هواپیمای نظامی ترکیه در پایگاه مشترک «اندرو» در نزدیکی واشنگتن، پایتخت آمریکا، بر زمین نشستند و تجهیزات پزشکی را به مقامات این کشور تحویل دادند. این دومین محموله کمک‌های ترکیه به آمریکا بوده است.

نخستین محموله کمک‌های ترکیه حاوی ۵۰۰۰۰ ماسک جراحی، ۴۰۰۰ دست لباس محافظ، ۲۰۰۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده، ۱۵۰۰ عدد عینک محافظ، ۴۰۰ ماسک N-۹۵ و ۵۰۰ محافظ صورت بود که روز چهارشنبه هفته گذشته به آمریکا تحویل داده شد.

آمریکا که خود را ابرقدرت جهان می‌داند در مقابله با ویروس چند نانو میکرونی دچار بحران شده و تا به امروز با بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار مبتلا به کرونا بیش از یک سوم مبتلایان جهان را به خود اختصاص داده است. آمار قربانیان نیز در این کشور اوضاع بهتری ندارند و بیش از ۶۷ هزار نفر تاکنون بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. در اکثر ایالت‌های آمریکا کمبود تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا مشهود است و پرشدن ظرفیت سردخانه‌ها برای نگهداری اجساد قربانیان به بزرگترین معضل شهرداری‌های بیشتر شهر‌های این کشور تبدیل شده است.