کشته شدن 126 «تکفیری» در مصر

نیروی مسلح مصر اعلام کرد که در نتیجه عملیات اخیر این کشور علیه گروه‌های مسلح در استان سیناء، بیش از ۱۰۰ «تکفیری» کشته شده‌اند.

اخبار بین الملل-ارتش مصر امروز یکشنبه طی بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد، گفت که در نتیجه ۲۲ حمله و ۱۶ «عملیات منحصر به‌فرد» در شمال و مرکز سیناء، ۱۲۶ «تکفیری» کشته شده و نیروی هوایی این کشور ۲۲۸ مخفیگاه و پناهگاه وابسته به تروریست‌ها را منهدم کرده است.

در این عملیات‌ها مقادیر زیادی انواع سلاح و بمب‌کمری برای انفجار کشف و ۱۱۶ خودروی دو دیفرانسیل و ۶۳۰ مین و بمب‌ کنارجاده‌ای  به همراه شش تونل نیز منهدم شده است.

بر اساس این بیانیه، هشت افسر و هشت سرباز نیز از نیروهای مصر در درگیری با تکفیری‌ها و تروریستها کشته شده‌اند. ارتش مصر گفته که در این عملیات، ۲۲۶ «مجرم و افراد تحت پیگرد و مشکوک را نیز بازداشت کرده است.

استان شبه جزیره سیناء مصر به دلیل موقعیت جغرافیایی و طبیعت بیابانی از سال ۲۰۱۵ به محلی برای گروه‌های تروریستی افراطی تبدیل شده است و گروهک « انصار بیت المقدس » همان سال با گروه تروریستی داعش و سرکرده آن بیعت کرد.

طی این مدت، این گروهک عملیات تروریستی علیه نیروهای مسلح مصر، کلیساها و هواپیماهای مسافربری انجام داده که بر اثر آن، صدها نفر کشته یا مجروح شده‌اند.