کرونا و نابودی صنعت مراسم ازدواج در آمریکا

همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا بر همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و درمانی تاثیر گذارده و بخش‌های مختلفی را متضرر کرده است؛ از جمله صدها هزار نفر شاغل در صنعت ۷۴ میلیارد دلاری مراسم ازدواج را، به گونه‌ای که لغو مراسم‌ها، سبب مراجعه فعالان این بخش برای پُر کردن فرم بیکاری شده است.

اخبار بین الملل-برگزاری مراسم ازدواج در آمریکا یک صنعت پر درآمد حدود ۷۴ میلیارد دلاری است که اکنون با شیوع بیماری « کووید-۱۹ » ، نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر فعال در این بخش را با توجه به لغو برگزاری مراسم‌ها، با مشکلات مالی مواجه کرده است.

در این گزارش به استودیوهای عکاسی، گل‌آرایی و گل‌فروشی، ترتیب دهندگان مراسم ازدواج و دیگر مشاغل مربوط به این مراسم اشاره شده و آمده است: طراحان و برگزارکنندگان مراسم ازدواج در آمریکا هشدار داده‌اند که اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی تا ماه ژوئن (خرداد-تیر) ادامه خواهد داشت و در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) هیچ مراسم ازدواجی برگزار نخواهد شد.

 «ژوه میر - Jove Meyer» یکی از شرکت‌های برگزار کننده مراسم ازدواج در «بروکلین» شهر نیویورک به نیویورک‌تایمز گفت: بی‌نهایت مضطرب بوده و از اینکه این مدت بیکارند، نگران هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: افرادی مانند میر در هشت سال گذشته، هر سال بین ۶ تا ۱۰ مورد برگزاری مراسم ازدواج در فهرست کاری خود داشته‌اند، اما این نگرانی وجود دارد که حتی برگزاری مراسم ازدواج در آمریکا تا ماه اوت (مرداد - شهریور) نیز خبری نباشد.

میر که شرکت خود را درحال ورشکستگی می‌بیند، ناچار به دنبال یافتن فرم مشاغل نیازمند به دریافت وام دولتی تا مبلغ ۱۰ هزار دلار بوده و خود نیز فرم افراد بی‌کار را پرکرده است.

این رسانه در ادامه به مکان‌های برگزاری مراسم عروسی می‌پردازد و می‌نویسد: در آستین ایالت تگزاس، محل‌های برای برگزاری مراسم ازدواج به زوج‌ها کرایه داده می‌شود؛ از جمله مکانی به نام «تینی تی رنچ» که از سال ۲۰۱۶ میلادی، اواخر هفته ۳۰ بار در سال اجاره داده می‌شد.

«اسپایک گیلسپی - Spike Gillespie » مالک این مکان به نیویورک تایمز گفت: برگزاری مراسم ازدواج در این محل کاهش یافته و برخی نیز به سال آینده میلادی موکول کرده‌اند.

وی افزود: ماهانه ۲۱ هزار دلار از درآمد خود را از بابت کرایه دادن این محل از دست داده و به دنبال یافتن راه‌های برای پس‌انداز و کاستن از مخارج روزانه خود است.

براساس این گزارش، از دیگر بخش‌های برگزاری مراسم عروسی که به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا لطمه دیده است، استودیوهای عکاسی هستند.

ماه آوریل(فروردین- اردیبهشت) که برای بسیاری از استودیوهای عکاسی در آمریکا یکی از پرمشغله‌ترین ماه‌های سال محسوب می‌شد، با کاهش شدید سفارش مواجه شده است؛ برخی از استودیوهای عکاسی در آمریکا سالیانه ۶۰ تا ۷۰ سفارش عکاسی از مراسم ازدواج داشتند؛ اکنون ۸۰ درصد از مراسم ازدواج درماه ژوئن(خرداد-تیر) نیز به تعویق افتاده است.

صاحب بزرگترین استودیو گل‌آرایی به دنبال تکمیل فرم بیکاری

«سامی گو - Sammy Go » مالک استودیو گل‌آرایی «لمبرت فلوریدا» در سانفرانسیکو به نیویورک‌تایمز گفت: این استودیو در سال ۱۵ مراسم عروسی را پوشش می‌داد اما اکنون و با اعلام «گاوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا مبنی بر قرنطینه خانگی، ناگزیر به پر کردن فرم افراد بیکار شده است.

نیویورک تامیز نوشت: این استودیو گل‌آرایی یکی از پرفروش‌ترین گل‌های عروسی در جهان به شمار می‌رود.

همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا که یک سوم از مبتلایان به این ویروس در جهان را به خود اختصاص داده، همه ابعاد اقتصادی در آمریکا را تحت تاثیر قرار داده و دولت فدرال قصد دارد تا مبلغ نزدیک به سه تریلیون دلار که

در دو نوبت در کنگره آمریکا به تصویب رسید، بخش اقتصادی لطمه دیده از این ویروس را مورد حمایت قرار دهد؛ امری که از نگاه بسیاری از کارشناسان اقتصادی نمی‌تواند از عهده این خسران برآید.