محرومیت فلسطینی‌های اراضی اشغالی از امکانات بهداشتی

مکانهایی در کرانه باختری وجود دارد که حتی شستشوی دست برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به عنوان پایه‌ای‌ترین اقدام، امکان‌پذیر نیست.

اخبار بین الملل-روستای «زنوتا» واقع در جنوب شهر «الخلیل» هم مثل همه روستاهای دیگر منطقه تحت کنترل رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به منبع آب پاک دسترسی ندارد. ساکنان آنها از آب باران که در مخازن جمع می‌شود استفاده می‌کنند.

یکی از ساکنان با شکایت از وضع موجود، گفت: آیا باید دستهایم را با این آب بشوییم؟ در این آب میکروب بیشتری نسبت به هر همه‌گیری وجود دارد.

بخشی از ارتش رژیم صهیونیستی که مسئولیت مدیریت این مناطق را تحت کنترل این رژیم برعهده دارد مدعی است دسترسی نداشتن مردم به سیستم آب به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی در آنجاست.

بنابر اعلام سازمان اسرائیلی «بیمکوم» ۱۸۰ اجتماع در این منطقه وجود دارد که شغل بیشتر آنها چوپانی است و در مجموع حدود ۳۵ هزار نفر را شامل می‌شود. روستاهای این منطقه به دلیل تخریبهای مکرر رژیم صهیونیستی و نبود طرحهای ساخت و ساز، زیرساختهای توسعه نیافته دارند.

فلسطینیان ساکن این مناطق که بنابر پیمان اسلو تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی است، پیش از کرونا هم با فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کردند که حالا با شیوع این بیماری اوضاع از گذشته بدتر شده است.