حمایت دیالی از الحشد الشعبی مقابل داعش

«علی الربیعی» یکی از شیوخ عشائر استان «دیالی» عراق از وجود ادله کافی برای اثبات حمایت واشنگتن از بقایای داعش با هدف بازی با امنیت و ثبات داخلی این کشور خبر داد.

اخبار بین الملل-وی گفت: عشائر دیالی طی نشستی حملات تروریستی اخیر علیه نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی و شهروندان در صلاح‌الدین و العباره و شهید و زخمی شدن شماری از آنها طی دو روز اخیر را محکوم کردند.

الربیعی افزود: افزایش حملات تروریستی در هفته‌های گذشته به دلیل خلأ امنیتی صورت نگرفته است بلکه با حمایت آمریکا از هسته‌های خاموش داعش انجام شد. دلایل زیادی برای اثبات دخالت واشنگتن در این امر وجود دارد. عشائر دیالی نیز آماده حمایت از نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در هر رویارویی با تروریسم هستند و در قبال حمایت از امنیت دیالی و سایر استانهای عراقی کوتاهی نمی‌کنند.

وی توضیح داد: بزرگترین دلیل برای اثبات حمایت آمریکا از داعش، پرواز مستمر جنگنده‌های آن در مناطق دور دست و صحرایی در استان‌های دیالی و صلاح‌الدین است.

استان‌ دیالی اخیرا شاهد افزایش قابل ملاحظه حملات تروریستی و قربانی شدن شهروندان و نیروهای امنیتی است.

عراق در دسامبر ۲۰۱۷، آزادی کلیه اراضی خود از دست داعش را اعلام کرد و پس از نبردی که سه سال و نیم طول کشید، داعش را که دو سوم عراق را اشغال کرده بود، از کشور اخراج کرد اما هنوز بقایای داعش در مناطق مختلف این کشور عملیات‌های پراکنده‌ای انجام می‌دهند.

هر بار با تشدید اختلافات و ناهمگونی سیاسی در این کشور، این تروریست‌ها از مخفی‌گاه‌های خود خارج می‌شوند و با انجام حملات تروریستی پراکنده تلاش می‌کنند امنیت عراق را متزلزل کنند. اما این بار به دلیل فشار شدید مردم عراق در کنار گروه‌های سیاسی و مقاومت این کشور بر آمریکا مبنی بر خروج از عراق، چند روزی است که بر شمار حملات تروریستی داعش در برخی استانهای این کشور افزوده شده است.