شمار واقعی مبتلایان به کرونا در آلمان

نتایج یک تحقیق میدانی در یکی از شهر‌های آلمان که به شدت به ویروس کووید-۱۹ آلوده شده بود نشان می‌دهد احتمالا ده برابر آمار رسمی که اعلام شده است مردم این کشور به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند.

اخبار بین الملل- محققان می‌گویند نتایج ابتدایی این تحقیق که در دانشگاه بن آلمان صورت گرفت بار دیگر خطر ابتلا به این بیماری را از طریق ناقلان، افراد بدون علامت، گوشزد می‌کند.

این تیم تحقیقاتی، به‌طور تصادفی از ۹۱۹ شهروند آلمانی در شهر «هایزنبرگ» در مرز هلند که یکی از آلوده‌ترین شهر‌ها بوده و بیشترین تعداد قربانی را داشته است نمونه مخاط و خون دریافت کرده اند و آزمایش‌های لازم را انجام دادند.

آن‌ها دریافتند که باید از میان مردمی که در آلمان زندگی می‌کنند حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده باشند که این رقم تقریبا ده برابر آمار رسمی اعلام شده، یعنی ۱۶۰ هزار نفر، می‌باشد. آن‌ها همچنین دریافتند که حدود یک پنجم مبتلایان بدون هیچ گونه علامتی هستند و گروه خطرساز این افراد می‌باشند.

محققان این پژوهش در بیانیه‌ای اعلام کردند «این نتایج می‌تواند به پیشرفت مدل‌های محاسبه نحوه شیوع ویروس بیشتر کمک کند. تاکنون داده‌های اساسی در این زمینه ضعیف بوده‌اند.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که از امروز برخی از محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در آلمان به صورت مرحله‌ای لغو می‌شود و موزه‌ها، کلیسا‌ها، آرایشگاه‌ها، کارخانجات ماشین‌سازی و زمین‌های بازی کودکان با رعایت اصول و موازین بهداشتی بازگشایی می‌شوند. آلمان با بیش از ۱۶۵ هزار نفر مبتلا و بیش از ۶۸۰۰ مورد قربانی در میان کشور‌های آلوده به ویروس کرونا در سراسر جهان در رده هفتم قرار دارد.