تعویق واکسیناسیون میلیون ها کودک در بحران کرونا

تارنمای خبرگزاری فرانس ۲۴ به نقل از آژانس سازمان ملل متحد برای کودکان ( یونیسف ) از خطرات تعلیق واکسیناسیون میلیون‌ها کودک در خاورمیانه و شمال آفریقا در شرایط بحران شیوع کرونا خبر داد.

اخبار بین الملل-اگر چه بسیاری از کشورها حتی در شرایط اقدامات سختگیرانه برای مقابله با کرونا فعالیت های عادی مربوط به واکسیناسیون را ادامه دادهاند اما با این حال برخی از آن ها نیز اقدام به تعلیق این فعالیت ها کرده اند که نتیجه آن محروم ساختن ده میلیون کودک زیر ۵ سال یا به عبارتی یک کودک از هر ۵ کودک از دریافت واکسن بوده است.

براساس گزارش یونیسف، بیش از ۴.۵ میلیون کودک زیر ۱۵ سال به دلیل واکسینه نشدن در مقابل سرخک در معرض خطر قرار دارند.

این خبرگزاری به نقل از تد چایبان، مدیر منطقه ای یونیسف تصریح کرد: تمام کودکان باید در برابر بیماری های مهلکی چون فلج اطفال، سرخک، هپاتیت و دیفتری واکیسنه شوند.

آمار فوق در حالی است که تارنمای خبری سازمان ملل متحد نیز با یادآور شدن خطر بازگشت بیماریهایی چون سرخک در صورت بی توجهی به واکسینه کردن کودکان، در مورد بلاتکلیفی وضعیت ۱۱۷ میلیون کودک در ۳۷ کشور جهان به دلیل تعلیق اقدامات برنامه ریزی شده مربوط به واکسیناسیون در پی شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

سازمان جهانی بهداشت نیز از دولت ها خواست با حفظ رویکردی فراگیر، ضمن تلاش  برای مقابله با شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹، اقدامات معمول مربوط به بهداشت و سلامت از جمله واکسیناسیون کودکان را همچنان ادامه دهند.