۱۰ برابر بودن آمار مبتلایان به کرونا در آلمان

پژوهشگران دانشگاه بن در آلمان احتمال می‌دهند افرادی که به ویروس کرونا در این کشور آلوده شده اند ۱۰ برابر بیشتر از موارد شناخته شده باشند.

اخبار بین الملل-این پژوهشگران با مطالعه روی سرایت کرونا در منطقه «هاینس برگ» و تسری الگوی آن به کل آلمان به این نتیجه رسیده اند که ممکن است آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر باشد.

هاینس برگ منطقه‌ای در غرب آلمان است که بعد از حضور مردم در یک کارناوال، کرونا شمار زیادی را آلوده کرد.

هم اکنون آمار سرایت کرونا در آلمان حدود ۱۶۷ هزار نفر و آمار فوتی‌ها هم حدود ۷۰۰۰ نفر اعلام شده است.

البته این پژوهش منتقدانی نیز دارد که می‌گویند آمار منطقه هاینس برگ نمی‌تواند الگوی مناسبی برای سراسر آلمان باشد، زیرا در این منطقه به خاطر برگزاری کارناوال و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی کرونا شیوع پیدا کرد و نمی‌توان به همه آلمان تسری داد.

در همین حال پژوهشگران بر پایه این احتمالات، بار دیگر بر اهمیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید می‌کنند و معتقدند: هر شهروند به ظاهر سالم، ممکن است این ویروس را در بدن خود داشته باشد بدون اینکه از این مسئله مطلع باشد.

نکته دیگر قابل توجه در این پژوهش بنا به گفته «هندریک اشتریک» ویروس شناس دانشگاه بن، با هیچ بیماری که دو بار به این ویروس آلوده شده باشد روبرو نشده اند. این محقق نتیجه گیری می‌کند که پس از ساخت آنتی بادی در بدن بیمار، مصونیتی نسبی در برابر بیماری به وجود می‌آید.