آمار قربانیان کرونا در اروپا/ صعود انگلیس به صدر لیست قربانیان

کرونا در اتحادیه اروپا همچون اسب افسارگسیخته‌ای می تازد و ویرانی های بیشتری به بار می آورد.

اخبار بین الملل- هشدار درباره موج دوم و سوم کرونا در آلمان

نتایج جدیدترین اخبار  کرونا از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان در ارزیابی خود درباره شرایط کرونا در این کشور روند ابتلا به این بیماری را مثبت ارزیابی کرده و البته این را تنها یک اتفاق مثبت لحظه‌ای دانست و تاکید کرد که موج دوم و سوم کرونا وجود خواهد داشت.

ایالت "مکلنبورگ-فورپومرن" آلمان هم به صورت تدریجی مهد کودک ها در این کشور را باز می کند.

نتیجه یک نظرسنجی انستیتو ایفو در آلمان هم نشان می دهد که در دوران بحران کرونا تقریبا همه بخش ها در این کشور به ابزار دورکاری روی آوردند.

هشدار درباره از بین رفتن مشاغل در آلمان

بر اساس ارزیابی یک کارشناس انستیتو ایفوی آلمان اگر کاهش فروش در بخش های مختلف آلمان به همین منوال ادامه داشته باشد مشاغل زیادی کاملا ازبین می روند.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم خواستار اقدامات واحد و هماهنگ در کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی شده است.

حزب دولتی آلمان: باز شدن مدارس بعد از تعطیلات تابستان هم قابل تصور نیست

حزب سوسیال دموکرات آلمان شروع مجدد کار مدارس همچنین بعد از تعطیلات تابستان را فعلا ممکن نمی داند. "ساسکیا اسکن"، رئیس حزب سوسیال دموکرات تشکیل کلاس های معمولی در شرایط فعلی را همچنین در شروع سال تحصیلی جدید هم قابل تصور نمی داند.

وی تاکید کرد: اینکه تا چه موقع اوضاع به همین شکل باقی بماند بستگی به این دارد که چه موقع واکسن این بیماری تولید شود.

تمدید کنترل‌های مرزی در آلمان

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هم کنترل های مرزی آلمان برای مقابله با شیوع کرونا را تا اواسط ماه می تمدید می کند. به گفته وی مسافران از کشورهای اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، دانمارک ، ایتالیا و اسپانیا همچنان مشمول قوانین کنترلی و نظارتی آلمان خواهند بود.

وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که با کنترل های مرزی باید خطرات سرایت از طریق ویروس کرونا به صورت موفق کاهش یابد و زنجیره شیوع این بیماری قطع شود.

وزیر کشور آلمان با توجه به شرایط مشکوک موجود این مسئله را ضروری دانسته است.

ایالت بایرن هم از روز سه شنبه به صورت گام به گام مدارس را باز می کند.

انگلیس در صدر لیست بیشترین مرگ کرونا در اروپا

آمارها نشان می‌دهد که انگلیس بیشترین مرگ کرونایی در اروپا را دارد. در این کشور بیش از 32هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش دفتر ملی آمار بریتانیا، تاکنون 32,313 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

البته آمارهای رسمی انگلیس هنوز به روز رسانی نشده اما طبق گزارش دفتر ملی آمار بریتانیا، تعداد جانباختگان انگلیسی از ایتالیا نیز پیشی گرفته و این کشور را در رتبه نخست در اروپا از لحاظ میزان مرگ و میر ناشی از کرونا قرار داده است.

درخواست لوکزامبورگ از آلمان برای لغو کنترل‌های مرزی

لوکزامبورگ هم خواستار لغو کنترل های مرزی در مرزهایش با آلمان شده و وزیر امور خارجه لوکزامبورگ طی نامه‌ای به همتای آلمانی خود اعلام کرد که هیچ دلیل آشکاری برای تداوم کنترل های مرزی وجو ندارد.

وی تاکید کرد که شرایط لوکزامبورگ به هیچ عنوان تهدیدی برای همسایگانش نیست. به گفته وی این کنترل های مرزی نارضایتی هایی را در هر دو طرف مرز ایجاد کرده و همزیستی در این منطقه بزرگ را به خطر می اندازد.