حذف شبکه‌ای از حساب‌های جعلی آمریکا توسط فیس بوک

شرکت فیس بوک روز سه شنبه اعلام کرد که یک شبکه آمریکایی را در ارتباط با دولت سایه به علت ارائه اطلاعات نادرست حذف کرده است.

اخبار بین الملل-شرکت فیس بوک در گزارش خود تحت عنوان " رفتارهای هماهنگ غیرقانونی" اعلام کرده است، یک شبکه آمریکا در ارتباط با دولت سایه و یک کمپین مستقر در آمریکا در ارتباط با دیدگاه‌های برتری طلبان سفید (VDARE) را حذف کرده است. 

ناتانیل گلیچر رییس سیاست امنیت سایبری در فیس بوک گفت که هر دو شبکه در ایالات متحده اخیراً با سوء استفاده از شرایط همه گیری کرونا درصدد ترویج تفکرات ضد یهودیت و ضد آسیایی در شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند. 

گلیچر افزود: ما با افرادی مواجه‌ایم که در این کمپین‌ها به طور فرصت طلبانه از موضوعات مرتبط با ویروس کرونا بهره می‌گیرند تا بتوانند مخاطبان و مردم را به صفحات یا سایتهای خارج از سیستم عامل خود هدایت کنند. 

شبکه اجتماعی فیس بوک همچنین ادعا کرد که در هفته‌های اخیر هشت شبکه از جمله یک شبکه در ارتباط با شرکت پخش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را حذف کرده است. 

فیس بوک ادعا می‌کند که رسانه دولتی ایران حداقل از سال ۲۰۱۱ از صدها حساب رسانه‌های اجتماعی جعلی برای پخش پنهانی پیام‌های تبلیغاتی ایرانی استفاده کرده است.