کرونا در افغانستان همچنان در حال افزایش است

وزارت بهداشت افغانستان از مرگ 9 نفر براثر بیماری کووید۱۹ در شبانه‌روز گذشته در ولایت‌های کابل، هرات، بلخ، تخار و پروان، خبر داد.

اخبار بین الملل-بر این اساس، شمار قربانیان ویروس کرونا در افغانستان به ۱۰۴ نفر رسیده است.

براساس اطلاعات وزارت بهداشت افغانستان، پنج نفر در هرات، یک نفر در کابل، یک نفر در بلخ، یک نفر در تخار و یک نفر دیگر در پروان طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۸ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است. ۶۸ نفر در کابل،  ۳۲ نفر در هرات، ۱۴ نفر در  قندهار، ۱۱ نفر در ننگرهار، نُه تن در لغمان، نُه نفر در فاریاب، هشت نفر در لوگر، چهار نفر در بلخ، چهار نفر در  پکتیا، چهار نفر در بغلان، دو نفر در  کنر و در ولایت‌های نورستان، سرپل، سمنگان و هلمند یک – یک نفر به ویروس کرونا آلوده شناسایی شده‌اند.

وزارت بهداشت افغانستان ۷۰۱ نمونه مشکوک به کرونا را در آزمایشگاه‌های تشخیص بیماری کووید۱۹ در کشور بررسی کرده است.

با ثبت ۱۶۸ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در یک شبانه‌روز گذشته، شمار مبتلایان به کرونا در کشور به سه هزار و ۳۹۲ نفر افزایش یافته است.

همچنین در یک شبانه‌روز گذشته  ۳۷ بیمار کووید۱۹ بهبود یافتند. ۱۴ نفر در هرات، هشت نفر در کابل، پنج نفر در لغمان، چهار نفر در بلخ، سه نفر در ننگرهار، دو نفر در نیمروز و یک نفر دیگر در هلمند در یک‌شبانه روز گذشته پس از بهبودی بیمارستان را ترک کرده‌اند.

به این ترتیب، شمار بهبودیافتگان این بیماری به ۴۵۸ نفر رسیده است.