اوضاع کنونی یک آشفتگی است

«آندرو کومو» ( Andrew Cuomo) فرماندار ایالت نیویورک امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که تصمیم کاخ سفید مبنی بر تعطیلی کارگروه ویژه ویروس کرونا «مردم را به کشتن می‌دهد».

اخبار بین الملل- فرماندار ایالت نیویورک در این خصوص به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: ویروس هنوز وجود دارد و مردم را آلوده می کند. آمارها (مبتلایان و جانباختگان) دائماً بالا می روند و این موضوعی است که نمی توان آن را انکار کرد.ش

وی در ادامه تصریح کرد: آنها (دولت‌مردان آمریکا) می خواهند این کارگروه را منحل کنند؛ اما اوضاع کنونی یک آشفتگی به شمار می رود.

این در حالیست که دانشگاه «جانز هاپکینز» آمار درخصوص ویروس کرونا در آمریکا را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۳۳ مورد جدید فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در آمریکا ثبت شد که با این حساب شمار جان باختگان این بیماری در این کشور به ۷۱ هزار و ۲۲ نفر رسید.

همچنین ۲۴ هزار و ۶۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شده است که باعث شد شمار کلی مبتلایان به یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۵۱ نفر افزایش یابد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام، تاکنون ۳ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۸۰۲ نفر از مردم سراسر جهان به کووید -۱۹ آلوده شده‌اند و از آن میان ۲۵۸ هزار و ۳۳۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و مجموع یک میلیون ۲۴۲ هزار و ۳۴۷ نفر نیز بهبودی پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنان بیشترین میزان مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا در جهان را دارد.