واحد درمان سرخ‌پوستان آمریکا به‌جای اقلام درمانی،‌ کیسه جسد دریافت کرد!

دریافت کیسه‌های حمله جسد در پاسخ به درخواست مرکز بهداشتی سرخپوستان آمریکا برای تامین مایحتاج پزشکی جهت مقابله با کووید-۱۹ تعجب کارکنان این مرکز و خشم جامعه بومیان آمریکا را برانگیخت.

اخبار بین الملل-در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) در حالی که سیاتل با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کرد مرکز بهداشتی که از آمریکایی های بومی مبتلا به کرونا نگهداری می کند از سازمان های فدرال، ایالتی و محلی خواست لوازم پزشکی را برای آنها ارسال کنند، اما آنچه که سه هفته بعد دریافت کرد پرسنل این مرکز را شوکه کرد.

مرکز بهداشتی سیاتل که در منطقه سیاتل و کینگ کانتی به ۶ هزار نفر سرویس می دهد هنوز جعبه پر از کیسه های زیپ دار سفید و بژ برای حمل جسد را در اختیار دارد.

مدیر این مرکز می گوید این کیسه ها اشتباهی فرستاده شدند اما یکی از مسئولان بخش تحقیقات آن بر این باور است پیامی که ارسال شد، حتی اگر غیرعمدی باشد، در بین  جامعه بومیان آمریکا در ایالات متحده در دوران این پاندمی بازتابی منفی داشته است.

مسئولان این مرکز می گویند ناواهو (قلمروی شبه-خودمختار تحت کنترل سرخ‌پوستان آمریکایی) با توجه به شمار مبتلایان در شرایط بحران بسر می برد و دیگر سازمان های قبایل متعلق به سرخ پوستان آمریکا در بحران مشابهی قرار دارند و به جای این که نظاره گر مرگ افراد باشیم به کمک و تامین مایحتاج پزشکی نیاز داریم.

رئیس بخش تحقیقات این بیمارستان گفت در حالی که سیاتل و واشنگتن در مجموع توانسته اند سرعت شیوع ویروس را کاهش دهند نگران این است که با از سرگیری فعالیت های تجاری و موج دوم شیوع ویروس همان طوری که مقامات بهداشتی هشدار داده اند، این مرکز نتواند آزمایشات را انجام داده و پرسنل کافی و تجهیزات حفاظتی مناسب را در اختیار داشته باشد.

 دولت آمریکا بر اساس معاهدات بلندمدتی که با قبایل متعلق به سرخ پوستان آمریکا دارد متعهد است تجهیزات و مواد لازم مراقبت های بهداشتی را در اختیار همه بومی های آمریکا قرار دهد.

وزارت کشور و خزانهداری آمریکا روز سه شنبه از توزیع ۴.۸ میلیارد دلار به دولت های قبایل خبر داد که این مبلغ بر اساس آمار آنها خواهد بود. انتظار می رود این بسته کمک تا پایان ماه آوریل(خرداد) ارائه شود.