سفره افطار سوری‌ها در ویرانه‌ها+تصاویر

آژانس روزنامه نگاران فرانسه در گزارشی با انتشار تصاویری از استقبال ساکنان برخی از شهرهای سوریه از ماه مبارک رمضان که تحت سیطره تروریست ها قرار دارند، نوشته، این شرایط سخت مانع جمع شدن آنها بر سر سفره افطار نشده است.

اخبار بین الملل-این جنگی است که کشور و مردم آن را نابود کرده و بیش از ۳۸۰ هزار نفر را در خاک سوریه کشته و بیش از نیمی از جمعیت آن را آواره کرده است.  

آژانس روزنامه نگاران فرانسه اضافه کرد: در حالی که بقیه (جمعیت سوریه) در زیر خط فقر قرار دارند، اما مساله مانع از جمع شدن سوری‌ها بر سفره ماه رمضان نشده است.

آژانس روزنامه نگاران فرانسه با انتشار عکس‌هایی از اعضای خانواده های سوری در شهر  "اریحا" در حومه جنوب استان "ادلب" سوریه که برای باز کردن روزه خود (افطار) در میان آوار خانه‌های ویران شده خود گرد هم آمده‌اند را منتشر کرده و آورده است: با آنکه فرش خانواده‌های سوریه ویرانه‌ها هستند اما آنها آمدن ماه مبارک را جشن گرفته‌اند.  

 در تصاویر منتشر شده خانواده های سوری با تمام اعضای خود برای صرف افطار جمع شده اند، اما در برخی از آنها اثری از پدر خانواده نیست.  

جنگ تحمیلی به سوریه که با اعزام صدها هزار تروریست از بیش از یکصد کشور جهان توسط جبهه غربی - عربی - صهیونیستی در اسفند سال ۱۳۸۹ آغاز شد، در سال های اخیر با تلاش و رشادت های جبهه مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در کنار بخشی از نیروی هوایی روسیه به آخرین ایستگاه خود در استان ادلب در شمال غرب این کشور رسیده و فقط ۴۰ درصد از این استان در تصرف تروریست ها باقی مانده است و اگر حمایت های ترکیه و آمریکا نبود این بخش از سوریه نیز تاکنون آزاد شده بود.