کشته شدن اعضای یک خانواده در حمله نیروهای حفتر

نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر سه‌شنبه شب(دیشب) چند موشک گراد به منطقه الهضبه در حی ابوسلیم واقع در جنوب طرابلس شلیک کردند.

اخبار بین الملل- طبق گزارش شبکه الجزیره ، اصابت موشک به منزلی در این منطقه باعث کشته شدن یک مرد به همراه همسر و پسرش شد.

از اوایل آوریل گذشته تا کنون در نتیجه شلیک موشک توسط نیروهای حفتر به محله‌های مسکونی در مناطق جنوبی طرابلس ده‌ها غیرنظامی کشته شده‌اند.

این حمله پس از آن رخ داد که روز گذشته درگیری‌‌های خونینی در اطراف پایگاه الوطیه(۱۴۰ کیلومتری طرابلس) بین نیروهای حفتر و نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی به وقوع پیوست.

در این درگیری‌ها حدود ۲۰ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر نیز زخمی شدند.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. 

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

از سوی دیگر نیروهای السراج اعلام کردند که از روز گذشته تا کنون ۲۴ بار پایگاه الوطیه را هدف قرار داده‌اند که در نتیجه آن خودروهای نظامی، زرهی و مهمات نیروهای حفتر منهدم شده است.