تعویق در رای اعتماد به کابینه الکاظمی

هیات رییسه پارلمان عراق یک ساعت جلسه اعطای رای اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید این کشور را به تعویق انداخت.

اخبار بین الملل-هیات رییسه پارلمان با هدف فرصت دادن بیشتر برای حصول توافق جامع‌تر فراکسیون‌ها بر سر کابینه الکاظمی، جلسه را یک ساعت به تعویق انداخت.

این در حالیست که برخی گزارش‌ها حاکیست که هیات رییسه پارلمان به درخواست فراکسیون «الفتح» (هادی العامری) با تعویق یک ساعته پارلمان موافقت کرد.

شنیده‌ها حاکیست که نمایندگان الفتح به شدت بر سر اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی دچار اختلاف شده و رییس فراکسیون الفتح در پارلمان با هدف وحدت اعضای خود در قبال مسئله اعطای رای اعتماد، خواهان تعویق یک ساعته جلسه شده است.

رسانه‌های عراقی نوشته‌اند که نمایندگان فراکسیون‌های برجسته شیعه شامل سائرون (مقتدا صدر)، حکمت (سید عمار حکیم)، النصر (حیدر العبادی)، اراده (حنان الفتلاوی)، بدر (هادی العامری) و دولت قانون (نوری المالکی) و از اهل سنت ائتلاف اتحاد قوا (محمد الحلبوسی) به علاوه فراکسیون کردها راس ساعت ۹ شب به وقت محلی بغداد، وارد جلسه پارلمان شدند.

برخی از نمایندگان گفته‌اند که حدود ۲۰۰ نفر از مجموع ۳۲۹ نماینده پارلمان امشب در جلسه رای اعتماد شرکت کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکیست که مصطفی الکاظمی وزیران پیشنهادی دادگستری و کار را در آستانه جلسه رای اعتماد به پارلمان تغییر داده است.

پیش‌تر در فهرست نهایی کابینه الکاظمی که امروز چهارشنبه در اختیار هیات رییسه پارلمان قرار گرفت و در رسانه‌ها منتشر شد، «عبدالرحمن مصطفی فتاح» برای وزارت دادگستری و «عبیر مهدی محسن» برای وزارت کار و امور اجتماعی پیشنهاد شده بودند.

ائتلاف دولت قانون پیش از این، اعطای رای اعتمادش به کابینه را منوط به تغییر برخی از وزیران پیشنهادی که متهم به پرونده‌های فساد هستند کرده بود.