ارتش آمریکا بهبود‌یافتگان کرونا را استخدام نمی‌کند

در یادداشتی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در توئیتر منتشر کرده، آمده است این وزارت‌خانه افرادی را که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و حالا بهبود یافته‌اند در ارتش استخدام نخواهد کرد، مگر آنکه آن‌ها بتوانند از شاخه‌ای که تمایل دارند به آن بپیوندند تاییدیه بگیرند.

اخبار بین المللدر این یادداشت نحوه ورود به ارتش آمریکا آمده است «در مصاحبه سابقه پزشکی و یا معاینه پزشکی، هرگونه سابقه‌ای از کووید-۱۹ که با آزمایش بالینی و یا تشخیص کلینیکی تایید شده باشد سبب رد صلاحیت می‌گردد.»

روزنامه «میلیتاری تایمز» اعلام کرد «جسیکا مکسول» سخنگوی پنتاگون ، صحت این یادداشت را تایید کرده است. در این یادداشت همچنین راهنمای برخورد با موارد احتمالی ابتلا به کووید-۱۹ نیز آمده و اعلام شده است در مرحله ابتدایی این دستورالعمل‌ها در ۶۵ مرکز جذب نیروی جدید نظامی انجام می‌گیرد. براساس این دستورالعمل، چنانچه هر متقاضی غربالگری نشود و یا مورد آزمایش قرار نگیرد، می‌تواند ۱۴ روز بعد در صورت نداشتن هیچ گونه علائمی و یا تشخص بالینی بازگردد. هر شخصی که کرونا مثبت شناسایی شود، باید تا ۲۸ روز منتظر بماند، و پس از تایید قطعی ابتلا آن را به مرکز جذب نیروی ارتش اطلاع دهد.

براساس این بخش‌نامه، پس از آنکه فرد مبتلا به این مرکز اطلاع داد «او به طور موقت رد صلاحیت می‌شود، مگر آنکه از بخشی که قصد ورود به آن را دارد تاییدیه دریافت کند.» حال آنکه دقیقا مشخص نشده است که این افراد چگونه می‌توانند تاییدیه دریافت کنند.

پنتاگون تاکنون بنا به دلایل امنیتی دقیقا اعلام نکرده است که چه تعداد از پرسنل آن به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰۰۰ نفر از سربازان این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند. حال آنکه نیروی دریایی آمریکا ۱۶۸۸ مورد تایید شده ابتلا به کرونا را ثبت کرده و هشت نفر از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده‌اند.