به گزارش افکار نیوز به نقل از ایلنا، شبكه تلویزیونی یورونیوز روز سه شنه با اعلام این خبر گزارش داد: از این پس دسمتزد یك افسر پلیس در یونان برای ارائه خدمات ساده ۶۰ یورو تعیین شده است.

برپایه این گزارش، ارائه خدمات پولی پلیس شامل اسکورت، جابجایی های پرخطر یا ارزشمند مانند انتقال مواد خطرناک، وجه نقد، آثار هنری گران بها، تامین امنیت نشست ها و مراسم مهم عمومی است.

همچنین بکار گرفتن بالگردهای پلیس در عملیات ویژه، ساعتی یکهزار و ۵۰۰ یورو تعیین شده است.

' تاناسیس کوکالاکیس ' سخنگوی پلیس یونان گفته است: در آمد ناشی از این تغییر رویه، به خزانه واریز می شود تا برای ارتقا تجهیزات و تامین نیازهای پلیس هزینه شود.

یورونیوز همچنین گزارش داد: به نظر می رسد حضور سنگین نیروهای پلیس برای برخورد با اعتراضات و ناآرامی های داخلی، هزینه بالایی را برای دولت یونان داشته است.

یونان بحران زده ترین کشور از ۱۷ عضو حوزه پولی یورو با اینکه تاکنون از صندوق بین المللی پول و کشورهای این حوزه ۱۱۰ میلیارد یورو کمک دریافت کرده و موافقت اخذ ۱۳۰ میلیارد یورو دیگر را نیز کسب کرده است، هنوز سخت ترین شرایط اقتصادی خود را تجربه می کند.

این كشور با رشد منفی ۹۱/۶ درصد در سال ۲۰۱۱ و نرخ رسمی بیكاری ۲۱ درصدی كه بیش از ۲۷ درصد (۳ میلیون نفر) نیز برآورد شده است، در مرز ورشكستگی كامل و فقر قرار دارد.