قصور بیمارستان‌ها و مرگ کادر درمانی انگلیس

با توجه به جلوگیری از ورود ماموران بررسی مرگ‌های مشکوک به ارزیابی خطا‌های دولت، بیمارستان‌ها ممکن است در مرگ کادر درمانی انگلیس مقصر شناخته شوند.

اخبار بین الملل-ایندیپندنت نوشت پزشکان هشدار دادند روسای بیمارستان‌های محلی ممکن است در خصوص مرگ کادر درمانی بر اثر کمبود سراسری تجهیزات محافظت کننده شخصی مقصر شناخته شوند. هرچند از ورود ماموران رسمی بررسی کننده علت مرگ‌های مشکوک به بررسی سیاست‌های ملی و تصمیم گیری در خصوص کمبود تجهیزات محافظت کننده جلوگیری می‌شود، یکی از مقامات ارشد این حوزه تاکید کرد آن‌ها قادر خواهند بود علت مرگ کادر درمانی را که احتمالا به علت نداشتن تجهیزات محافظت شخصی کافی به کووید-۱۹ مبتلا شده اند، بررسی کنند.

«انجمن پزشکان انگلیس» هشدار داده است این موقعیت می‌تواند به این معنا باشد که مسئولان محلی به علت «خارج شدن اوضاع از کنترلشان» به پاسخگویی واداشته می‌شوند. گمان می‌رود بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کادر درمانی انگلیس به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. هرچند مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ به مامور بررسی مرگ‌های مشکوک گزارش نمی‌شود، چون در قالب مرگ‌های عادی قرار می‌گیرد و علت مرگ هر فردی که گمان برود در محل کار به این بیماری مبتلا شده است، بررسی می‌شود.

«سامانتا بت راودِن» رئیس انجمن پزشکان انگلیس گفت: «بار دیگر ما شاهد وضعیتی هستیم که در آن خطا‌های سیستمی اساسی در خصوص مرگ هم بیماران، هم کادر درمانی، در نظر گرفته نمی‌شود. با بررسی نکردن وضعیت تامین ملی تجهیزات محافظت کننده شخصی و دستورالعملی که دائما تغییر می‌کرد، ما قادر نیستیم دولت را به پاسخگویی وادرایم و به این مشکل رسیدگی کنیم».

وی افزود: متاسفانه بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کادر درمانی بهای سنگینی را پرداخت کرده‌اند و این امر متاسفانه به رغم ابراز نگرانی از نبود تجهیزات محافظت کننده شخصی اتفاق افتاده است. اکنون حق خانواده‌های آنهاست که بخواهند بررسی کاملی درباره علت مرگ آن‌ها صورت گیرد.

انجمن پزشکان انگلیس بر این باور است باید بررسی کامل علنی درباره نارسایی‌هایی که در تامین تجهیزات محافظت کننده شخصی برای کادر درمانی وجود داشت، صورت گیرد.