پاسخ رئیس‌جمهور چین به پیام کیم جونگ اون

رئیس‌جمهور چین اعلام کرد پکن برای کمک به کره شمالی به منظور افزایش توانایی این کشور در مقابله با همه‌گیری کرونا آمادگی دارد.

اخبار بین الملل-شی جین پینگ همچنین گفت درباره وضعیت کره شمالی در بحبوحه این همه‎گیری جهانی نگران است و ادامه داد از این که تلاشهایش برای کنترل این بیماری تنفسی نتایج مثبت داشته، خوشحال است.

این پیام در پاسخ به تمجید رهبر کره شمالی از چگونگی مدیریت بحران چین در مقابله با این همه‌گیری ارسال شد. کیم جونگ اون با ارسال پیامی به رئیس‌جمهور چین به او به دلیل موفقیت‌ در مقابله با ویروس کرونا تبریک گفته بود.

کره شمالی تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس را گزارش نکرده است. پیشتر خبرگزاری رسمی کره شمالی از قرنطینه بیش از ۵۰۰ نفر به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا خبر داده بود.

در چین هم طی شبانه روز گذشته، یک مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و این کشور هیچ مورد فوتی نداشته است.

شیوع ویروس کرونا که از شهر مرکزی «ووهان» چین آغاز شد، مدتهاست که در این کشور سیر نزولی پیدا کرده و میانگین موارد ابتلا و همچنین فوتی آن به صفر نزدیک می‌شود.

در آمریکا و کشورهای اروپایی اما این ویروس همچنان شایع و مرگبار است و تاکنون در جهان بیش از ۴ میلیون نفر به آن مبتلا شده و بیش از ۲۷۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.